خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین خبر داد:

بیماران مثبت کرونا در قزوین کمتر از 83 نفر است/ حمایت از فعالان رسانه ای استان در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۵۸۸

استاندار قزوین گفت: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان موفقیت‌ترین ستاد کشور بود و عملکرد آن برای کنترل و مهار این ویروس قابل قبول ارزیابی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با مسئولان خانه مطبوعات، شورای مرکزی روابط عمومی‌ها و بسیج رسانه استان قزوین در خصوص مسایل و مشکلات خبرنگاران و برگزاری جشنواره رسانه، افزود: به گفته بسیاری از کارشناسان، استان قزوین می‌بایست به دلیل قرار گرفتن در چهارراه کشور و تردد بسیار زیاد مسافران، خطرناکترین و آلوده ترین استان کشور باشد ولی با تدابیر صورت گرفته و تلاش‌های ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، ارتش و خود مردم جلوی شیوع بیشتر این ویروس گرفته شد.

وی افزود: خوشبختانه در قزوین از دهم فروردین به بعد میزان شیوع ویروس کرونا روند کاهشی داشته است و هم اکنون بیماران مثبت کرونا در استان کمتر از ۸۳ نفر بوده و ۱۳۴ نفر مشکوک و ۲۳ نفر در حال بستری هستند.

استاندار قزوین گفت: ما با وحدت، انسجام و درک درست از شرایط توانستیم استان را کنترل کنیم و حتما این روند نیز تا نابودی کامل ویروس ادامه خواهد یافت.

جمالی پور خاطر نشان ساخت: در مدت شیوع ویروس کرونا امکانات و اعتبارات خوبی وارد استان قزوین شد و در این شرایط سخت بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات را برای استان جذب کردیم.

وی اضافه کرد: مردم، خیران و دستگاه‌های مختلف نیز در این مدت، کارهای بزرگی برای تهیه تجهیزات پزشکی انجام دادند که همه در سایه اطلاع رسانی و فعالیت شورای اطلاع رسانی استان به خوبی انجام شد.

جمالی پور گفت: دریافت چند دستگاه اکسیژن ساز و راه اندازی بیمارستان رحیمیان و شهدای آبیک نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت بود که از جمله گام‌های موثر در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و تحقق مطالبات چندین ساله شهروندان محسوب می‌شود.

جمالی پور با اشاره به شعار جهش تولید، افزود: در سال جاری با تعیین این شعار از سوی مقام معظم رهبری، رسالت مسوولان بسیار سنگین است و باید همه مدیران برای تحقق آن تمام تلاش خود را به کار گیرند.

استاندار افزود: در ابتدای سال جاری موفق شدیم با تلاش شبانه روزی مسوولان دستگاه‌ها ۳۲ خط تولید را در استان تغییر دهیم و علاوه بر تامین نیاز اقلام بهداشتی استان برای تامین نیاز سایر استان‌ها نیز اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: امروزه رتبه استان در حوزه تولید مواد ضدعفونی، الکل و دستکش بسیار مطلوب است و می‌تواند علاوه بر نیاز خود، نیاز کل کشور را نیز تامین کند و باید این روند در سال جهش تولید تداوم یابد.

این مسئول اضافه کرد: اگر می‌خواهیم استان قزوین را در حوزه جهش تولید مثل حوزه کرونا نمونه کنیم باید به یک دیدگاه مشترک برسیم و به جای پرداختن به حاشیه‌ها برای تقویت وحدت و انسجام در جامعه تلاش کنیم.

جمالی پور با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در حوزه اطلاع رسانی و تبیین عملکرد دستگاه‌ها، افزود: روابط عمومی‌ها اگر دانش، علم و ظرفیت لازم را داشته باشند می‌توانند سازمان را متحول کنند و با ریل گذاری صحیح، مقدمه توسعه کشور را فراهم سازند.

استاندار قزوین گفت: جایگاه روابط عمومی در دنیا از جایگاه خود سازمان مهمتر است چون تمامی داشته‌های سازمان از طریق روابط عمومی‌ها به مردم منعکس می‌شود.

جمالی پور در ادامه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان در دوره کرونا، افزود: برای حمایت از فعالان رسانه استان پرداخت تسهیلات، تخصیص بسته‌های غذایی و معیشتی، استمهال هزینه‌های آب، برق، گاز و اجاره بهای مراکز فرهنگی و هنری و رسانه‌ای را  در دستور کار قرار خواهیم داد تا یک رسانه بتواند در این شرایط بر روی پای خود بایستد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز