خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده ساخته و یا تعمیر شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۵۷۱

استاندار کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت: در سال ۹۹ بخشی از سهم اشتغالزایی استان توسط صنعت ساختمان‌سازی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، هوشنگ بازوند عصر سه شنبه در نشست شورای مسکن که در استانداری‌ کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت:درگیری با ویروس کرونا بسیاری از فعالیتهای استان و روند اقتصادی کرمانشاه را با مشکل روبه رو کرده است.

وی افزود: در سال های ۹۷ و ۹۸ دستگاه‌هایی که درگیر ساخت مسکن بودند تمام توان خود را برای بازسازی مناطق زلزله زده به کار گرفتند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه به طور متوسط در این مدت، سالانه بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده ساخته و یا تعمیر شد، عنوان کرد: دستگاه های راه و شهرسازی و بنیاد مسکن اولویت نخست خود را برای بازسازی مناطق زلزله زده بکار بستند.

بازوند با بیان اینکه یکی از فرصتهایی که از تهدید زلزله ایجاد شد، رونق صنعت ساخت و ساز مسکن بود، ادامه داد، اکنون حجم ساخت و ساز در مناطق زلزله زده سبک تر شده است، باید بخشی از توان خود را در سال ۹۹ بر روی رونق بازار و تولید مسکن متمرکز کنیم.

وی بر برگزاری هفتگی شورای مسکن استان تاکید کرد و گفت: رونق صنعت ساخت مسکن می تواند منجر به ایجاد جهش تولید و اشتغالزایی در کرمانشاه شود.

استاندار کرمانشاه افزود: برای اینکه بتوانیم بهتر از گذشته پیگیر روند ساخت و ساز باشیم شورای مسکن را روزهای چهارشنبه هر هفته برگزار خواهیم کرد.

باوزند با اشاره به اینکه فرمانداران به صورت ویدیو کنفرانس در نشست شورای مسکن حضور خواهند داشت، گفت: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به منظور بررسی روند اشتعالزایی در این نشست ها حضور پیدا کند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در نشست آینده شورای مسکن پروژه های مسکن که توانایی افتتاح در شهریور ماه و بهمن ماه دارند را اعلام کنند و مشخص کنند که هر کدام از واحدها مربوط به چه بخشی می شود.

بازوند با اشاره به اینکه ۹ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن در کرمانشاه ساخته خواهد شد، گفت: باید تعداد واحدهایی که روند ساخت آنها امسال آغاز می شود، مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مسکن مهرهای نیمه کاره در استان تعیین تکلیف شوند، گفت: مردم خواهان تعیین وضعیت این واحدها هستند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: بنیاد مسکن باید اعلام کند که باقی مانده واحدهای زلزله زده داخل شهر سرپل‌ذهاب چه زمان تکمیل می شود.

بازوند ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی باید برای ساماندهی منازل بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر ارگان ها یک‌ متولی معرفی کند تا روند مشارکت این ارگان ها در طرح اقدام ملی مسکن تحت نظر باشد.

وی تصریح کرد: برای ایجاد رونق ساخت و ساز در کرمانشاه باید تمام ارگان ها پای کار آیند تا بتوانیم جهش تولید در این‌ بخش انجام شود؛ بانک‌ها نیز باید با اعطا تسهیلات لازم زمینه رونق ساخت و ساز و بازار مسکن را فراهم کنند.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: من خیلی خوش بین هستم که باتوجه به تجربه ای که در مناطق زلزله زده داشتیم بتوانیم امسال رونق مطلوبی در بازار مسکن ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز