خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز:

شهرداری اطلاعات دقیق مراکز گردشگری را ارائه کند

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۴۹۵

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز گفت: براساس دستورالعمل پیشنهادی کمیسیون، شهرداری مکلف به امکان سنجی املاک قابل واگذاری با کاربری گردشگری، تفریحی، ورزشی و فرهنگی خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، سولماز دهقانی با اشاره به دستورالعمل پیشنهادی یکصد و دومین جلسه کمیسیون که به صورت غیرحضوری برگزار شد، گفت: در صورت تصویب این دستورالعمل شهرداری موظف است امکان ­سنجی املاک قابل واگذاری با کاربری‌­های گردشگری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی در مناطق و محلات شهری را به منظور تسهیل در روند انتخاب و تصمیم­گیری سرمایه گذاران فراهم کرده و به اطلاع عموم برساند.

وی تاکید کرد: به موجب این دستورالعمل شهرداری موظف است نسبت به رفع موانع مقرراتی در نحوه مشارکت شهروندان جهت اجرای طرح­های پیشنهادی گردشگری، فرهنگی و ورزشی اقدام کند.

وی با اشاره به ضرورت شفاف­سازی در ارائه اطلاعات، سیاست­ها و قوانین مربوط به پروژه­ها و طرح­های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی، تصریح کرد: از دیگر موارد مهم این دستورالعمل تدوین روش­های مشخص، ساده و شفاف برای تهیه بسته­‌ها و فرآیند سرمایه­‌گذاری شامل قوانین و مقررات، نحوه سرمایه­ گذاری، حمایت‌­ها و مشوق­‌ها توسط شهرداری است.

این عضو شورای پنجم گفت: ضرورت دارد شهرداری روش­های نوین سرمایه­ گذاری را بررسی و از سیستم‌های فوق از جمله روش جمع­سپاری مالی به منظور ترغیب افراد به سرمایه­ گذاری استفاده کند.

دهقانی با اشاره به وظایف شورای شهر به واسطه ارتباط و همبستگی بیشتر با شهروندان از طریق افزایش برگزاری نشست­، گردهمایی و سمینار در راستای بهره گرفتن از دیدگاه شهروندان، گفت: تأکید بر اهمیت محله محوری در مدیریت مراکز گردشگری، تفریحی، ورزشی و فرهنگی، ارائه اولویت­های شورای شهر در گسترش مراکز گردشگری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی و استفاده از نظرات متخصصین حوزه­های مربوطه، شهروندان و سازمان­های مردم­نهاد از جمله اهداف این کمیسیون است که در جهت تحقق آن گام برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قانون اساسی، شورای شهر یکی از پایه­های مردم ­سالاری در کشور شناخته می ­شود که با ایفای کارکردهای مختلف و متنوع، تأثیرگذاری مردم در مدیریت و اجرای امور محلی را عینیت می‌­بخشد از همین رو کمیسیون اقدام به تهیه دستورالعملی در راستای تدوین راهکارهای اجرایی بند 6 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز