خبرگزاری کار ایران

در قالب طرح توسعه اقتصادی خراسان رضوی انجام می شود؛

کمک به احیای دوباره صنعت پنبه و نساجی کشور ماموریت اقتصادی ترشیزکهن

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۴۰۰

معین های اقتصادی بخش مرکزی کاشمر و بخش ششطراز خلیل آباد ، با هدف گذاری پتانسیل منطقه و محصول استراتژیک پنبه ، به دنبال کمک به احیای دوباره صنعت فراموش شده کشت و فرآوری پنبه در کشور هستند.

به گزازش خبرنگار ایلنا از کاشمر، ‎‎ مجتبی صمیمی رئیس هیات مدیره شرکت های معین اقتصادی در این شهرستان با تاکید بر اینکه در تیرماه سال گذشته طبق تفاهم نامه این شرکت ها با استانداری خراسان رضوی به عنوان معین اقتصادی شهرستان های کاشمر و خلیل آباد معرفی شدند گفت: طبق تفاهم نامه مجتمع صنعت پولاد ترشیز به عنوان معین اقتصادی بخش مرکزی شهرستان کاشمر و شرکت نساجی کاشمر به عنوان معین اقتصادی بخش ششطراز شهرستان خلیل آباد معرفی شده است.

‎صمیمی  با یادآور شدن شروع فعالیت معین اقتصادی شرکت از تیر ماه 1398 گفت: ‎اهم فعالیت این شرکت ها در بحث معین اقتصادی شهرستان های کاشمر و خلیل آباد برگزاری اولین همایش ملی روز جهانی پنبه به صورت کشوری در شهرستان کاشمر بود که برای آن حدود 3 ماه به صورت شبانه روز تلاش شد.

‎وی گفت: برگزاری این همایش کمک شایانی به دیده شدن مشکلات این صنعت در سطح ملی کرد به طوریکه رسانه های کشوری به شکل ویژه برای رسیدن به راه‌کار مرتفع کردن مشکلات این صنعت ورود کردند و در نهایت مراجع عظام تقلید برای مبارزه با قاچاق و ضربه زدن به اقتصاد و توجه ویژه به محصول پنبه و کشاورزان در کشور واکنش نشان دادند. 

‎معین اقتصادی شهرستان های کاشمر و خلیل آباد در ادامه یاد آور شد: به منظور انجام وظیفه ما در بحث معین اقتصادی ، کارشناسان شرکت با تهیه شناسنامه برای مناطق تحت پوشش، ویژگی های مختلف منطقه را سنجیده و بعد از اعلام نتیجه و برگزاری جلسات متعدد با فرمانداران، بخشداران، رؤسای جهاد کشاورزی، صاحب نظران و مسئولان شهرستان های کاشمر ،خلیل آباد و بردسکن بحث تقویت و راه اندازی مرتبط با نساجی ازجمله فرت‌بافی به عنوان هدف اصلی، برای تقویت و بالابردن کیفیت آن انتخاب شد.

وی یادآور شد:  تا کنون 13 طرح روستایی شامل راه اندازی سالن های قارچ، قالیشویی، سوهان‌پزی، راه اندازی گاوداری، راه اندازی دامداری بزرگ و کوچک، ایجاد گلخانه، کشاورزی و... توسط شرکت های مجتمع صنعت پولاد ترشیز و نساجی کاشمر که به عنوان  معین های اقتصادی کاشمر و خلیل آباد معرفی شده اند ، به بانک های مرتبط معرفی گردیده که زمینه ایجاد اشتغال مستقیم  برای 45 نفر بعد از راه اندازی ، ماحصل آن بوده است.

وی گفت: با توجه به مسئله اصلی امروز جامعه که شیوع ویروس کرونا می‌باشد، در راستای رسالت معین های اقتصادی و به منظور پیشگیری  و مقابله با این بیماری با همکاری فرمانداری های  ترشیز ،  و شرکت های پولاد ترشیز و نساجی کاشمر ، 3000 لیتر مواد ضدعفونی و بهداشتی جهت استفاده عموم مردم در روستاهای تحت پوشش معین و منطقه ترشیز ، توزیع شده است.

در شهرستان کاشمر تاکنون 5 تفاهم‌نامه با معین‌های اقتصاد مقاومتی از جمله سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی، پولاد ترشیز، گیاهان دارویی معطر پرند، شرکت پیشرو صالح و نوین زعفران منعقد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز