خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان:

مقابله با ملخ‌های علف خوار در ۱۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۳۴۵

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات مقابله با آفت ملخ‌های علف خوار مراکشی در سطح ۱۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یوسف درخشان اظهار کرد: آفت ملخ هرساله موجب خسارت به بخشی از اراضی کشاورزی می شود و مقابله با آن به شکل مستمر و سالیانه ادامه دارد.

 مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان افزود: پیش بینی می شود در صورت نیاز، عملیات مقابله و سم پاشی علیه این آفت تا سطح ۱۵ هزار هکتار نیز افزایش یابد. 

درخشان یادآور شد: مناطقی از استان که آفت ملخ مراکشی در آن زیاد است شامل قسمت هایی از اراضی تاکستان، الموت به ویژه رازمیان و اقبالیه است.

وی ادامه داد: بارندگی های خوب امسال تاکنون تخم گذاری و زاد و ولد ملخ مراکشی را گسترش داده و باعث شده تا تراکم مناطق آلوده به آفت بیشتر شود اما با اقدامات به موقع و پیشگیرانه از جمله سم پاشی، تاکنون خسارت خاصی از ناحیه آن به باغ ها و مزارع وارد نشده است.

این مسئول همچنین با اشاره به هجوم ملخ از کشورهای حاشیه خلیج فارس به مزارع برخی استان ها،گفت: این پدیده مختص استان های جنوبی بوده و تاکنون گزارشی از حمله ملخ های غیربومی و مهاجم به اراضی کشاورزی استان ثبت نشده است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز