خبرگزاری کار ایران

معاون اداره صمت آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

افزایش ۱۰ و ۳۸ درصدی تخلفات و قاچاق در نوروز 99 نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۳۱۱

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن تجارت آذربایجان شرقی از افزایش 10 درصدی تخلفات کشف شده در طرح نظارتی نوروز 99 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مقصود رضازاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته که موضوع پایش بازار استان در ایام نوروز مطرح شد تا 15فروردین 1399 تعداد 12 هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان انجام گرفته که در نتیجه آن افزون بر 962 مورد تخلف محرز شد؛ که بیانگر نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش 10 درصدی تخلفات کشف شده است .

وی ادامه داد: در این مدت چهار هزار و 328 مورد گشت مشترک بازرسی با دستگاه‌های مختلف استانی از جمله تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و غله برگزار شد که از این حیث نیز با رشد 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.

رضازاده همچنین به اقدامات نظارتی انجام گرفته در راستای دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی از درگاه‌های مختلف اشاره کرده و گفت: در زمان برگزاری طرح، تعداد شکایات مردمی دریافت شده و مورد رسیدگی قرار گرفته ، با 17 درصد رشد به رقم 1200 مورد رسید .

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن تجارت استان همچنین با اعلام افزایش 38 درصدی کشفیات حوزه قاچاق در سال 98 نسبت به سال ماقبل گفت: با انجام 22 هزار و 420 مورد بازرسی در قالب بازرسی‌های موردی، نوبه‌ای و گشت‌های مشترک، 372 فقره پرونده تخلفاتی تشکیل یافت .

 وی افزود: در نتیجه بازرسی‌ها و پرونده های متشکله قاچاق در سال گذشته اقلام متنابهی از کالاهای قاچاق نظیر 680 هزار نخ سیگار قاچاق ، بالای 10 هزار عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی ، بیش از پنج هزار عدد انواع البسه و پوشاک قاچاق، بیش از 15 هزار عدد انواع لوازم یدکی خودرو، انواع لوازم خانگی، انواع نوشیدنی‌ها، شیرینی و شکلات و روغن‌های خوراکی کشف و به سازمان اموال تملیکی تحویل داده شد.

رضازاده در ادامه، حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال جوانان ایرانی را تکلیف و وظیفه همگانی در سال جهش تولید عنوان نمود و اضافه کرد : در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و اجرای مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تقویت سامانه های جامع تجارت و سامانه جامع انبار و تاکید بر شناسایی و ثبت کلیه انبارها در سامانه های مذکور از اولویت های کاری این معاونت در سال جاری خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز