خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی فارس خبر داد:

ارائه خدمات مشاوره‌ای در شرایط کرونایی به مردم استان

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۳۰۲

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی فارس گفت: همزمان با انتشار ویروس کرونا سازمان بهزیستی تمهیداتی را برای توسعه خدمات روانشناختی و مشاورای از طریق مرکز مشاوره تلفنی ١٤٨٠ (صدای مشاور) با ارائه مشاوره تخصصی و رایگان در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بهزیستی فارس، محمدرضا هوشیار افزود: از آغار بحران کووید١٩ در استان به مشاوران مرکز  آموزش تخصصی  لازم در زمینه اجرای پروتکل مربوط به  زمان بحران ارائه و مشاوران به صورت تخصصی وحرفه‌ای و با نظارت و سوپروایزری علمی و اخلاقی در حال خدمت رسان به هم استانی‌ها هستند.

به گفته معاون توسعه پیشگیری بهزیستی فارس، پرسنل تخصصی مرکز دارای تحصیلات در مقطع ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره هستند که در حیطه‌های کودک و نوجوان، خانواده، ازدواج، بالینی توانبخشی و مشاوره در زمینه درمان اعتیاد و ....به ارائه خدمت می‌پردازند.

وی بیان کرد: این خط مشاوره از سال ٧٤ آغاز به فعالیت کرده و در حال حاضر با در اختیار داشتن کادر تخصصی مشاوران و روانشناسان واجد صلاحیت فعالیت خود را از هشت صبح تا ١٢ شب ارائه می‌دهند.

هوشیار خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تغیراتی در سطح و نوع تماس ها ایجاد شده عمده مشکلات در اوایل بحران شامل نگرانی از ابتلا و خود بیمار انگاری و علایمی از جمله اضطراب، ترسهای بیمارگونه، وسواس و استرس بود اما در حال حاضر تماسها بیانگرمشکلات  بین فردی و سبک‌های ارتباطی خانواده، مشکلات اقتصادی و نوع برخورد و سبک تربیت فرزندان است.

این مقام مسئول یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور نیز سامانه‌ای را به آدرس   corona.behzisti.ir برای خودارزیابی وضعیت روانشناختی و غربالگری سیستمی افراد در زمینه استرس ، افسردگی و اضطراب ایجاد کرده که هم استانیهای گرامی از این طریق می‌توانند به سطح استرس و اضطراب خود پی ببرند و درصورت نیاز برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت دریافت خدمات روانشناختی انجام دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز