خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشریح کرد؛

مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا حتما لوازم خود را ضد عفونی کنند

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۲۹۵

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: وسایل شخصی از عینک گرفته تا گوشی موبایل همچون دیگر لوازم و سطوح در صورت آلوده شدن به ویروس می‌توانند در انتقال کرونا موثر باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عباسعلی درستی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نکاتی که باید در خصوص لوازم شخصی به منظور پیشگیری از کرونا و آلوده نشدن آنها رعایت شوند، اظهار کرد: گوشی همراه یکی از پرکاربردترین لوازمی است که در طول روز بارها مورد استفاده قرار گرفته و لمس می‌شود، از این رو بهتر است به جز موارد ضروری، آن را در خارج از منزل از جیب‌تان خارج نکنید.

وی تاکید کرد: همچنین توصیه می‌کنیم تا در بیرون از خانه عینک‌تان را از چشم برنداشته و ساعت مچیتان را از دستتان خارج نکرده و خارج کردن حلقه و انگشتر و شست و شوی آن را نیز به هنگام شست و شو و ضدعفونی دست‌ها فراموش نکنید.

وی، گفت: یادتان باشد که دسته کلیدهایتان را تنها در صورت نیاز و به هنگام رسیدن دم در خانه یا محل کار از جیب یا کیفتان بیرون بیاورید.

وی، اظهار کرد: در هر بار مراجعت به منزل، پس از شست و شوی دست‌ها، تمامی وسایل شخصی مانند عینک، گوشی موبایل، حلقه و انگشتر، ساعت، کیف و دسته کلید را با یک تکه پنبه آغشته به یک ماده ضد عفونی کننده مانند الکل رقیق شده تا ۷۰ درصد و یا وایتکس رقیق شده، تمیز کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خاطرنشان کرد: چنانچه کیف پول یا کیف دستی و لپ تاپ و مدارک را با خود از منزل بیرون می‌برید، تا حد امکان آن را بر روی سطوحی که به نظرتان در معرض لمس عمومی است، قرار ندهید و توصیه می‌کنیم کیفتان را یا در دست گرفته و یا بر روی پاهایتان قرار دهید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز