خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد ؛

آماده شدن 90 درصد شالیزارهای گیلان برای نشای برنج

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۱۸۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: شالیکاران گیلانی تا امروز 90 درصد شالیزارهایشان را برای کشت آماده کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان امروز گفت : شالیکاران گیلانی برای تامین برنج  کشور در روزهای سخت  کرونایی  توانستند تاکنون 213 هزارهکتار معادل 90 درصد شالیزارهایشان را با استفاده  آب بارند‌گی‌ها و روان آب ها  برای کشت آماده کنند.  

علی درجانی افزود : این شالیکاران تا امروز برای  107 هزار و 500 هکتار معادل 45 درصد  شالیزارهایشان را هم خزانه گیری کردند. 

وی با اشاره به آغاز نشا برنج در شالیزارها از اوایل اردیبهشت از شالیکاران خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اصول بهداشتی و فاصله  گذاری اجتماعی را  جدی بگیرند. 

در حالی‌که شالیکاران برای داشتن سال زراعی پر بار کمرهمت بستند و از بارندگی ها برای آماده کردن شالیزارهایشان استفاده می کنند ، وحید خرمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان هم از  افزایش  آب گذاری  کانال های کشاروزی ، برای آبیاری شالیزارها خبر داد.

مدیرخدمات حمایتی کشاورزی گیلان هم گفت : تا امروز بیش از 35 هزار تن کود شیمیایی  بین شالیکاران گیلانی توزیع شده است. 

صالح محمدی از کشاورزان خواست کود شیمیایی مورد نیاز زمین هایشان را از مراکز مجاز تهیه کنند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز