خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان:

۶۷۸ مدرسه غیراستاندارد در هرمزگان وجود دارد / مدارس کپری در استان نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۸۹۹

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: باوجود شیوع کرونا اما کارگاه‌های ساخت‌وساز تمامی پروژه‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی نیز فعال بوده و با جدیت در حال انجام کار هستند.

به گزارش ایلنا، سید فخرالدین هاشمی امروز در جمع خبرنگاران، افزود: در استان هرمزگان مجموعه ۲۲۱ مدرسه تخریبی، ۴۵۷ مدرسه نیاز به مقاوم‌سازی و در مجموع ۶۷۸ مدرسه و سه هزار و ۲۷۴ کلاس درس غیراستاندارد وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای بازسازی و مرمت و تجهیز هر کلاس به‌طور میانگین ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، اظهار کرد: هرمزگان از لحاظ میزان سرانه فضای آموزشی با ۵.۵۵ مترمربع سرانه در رده ۱۸ کشور قرار دارد که تا میزان استاندار مطلوب ۸.۴ مترمربع نیز فاصله دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با اشاره به اینکه از زمان حضورم پروژه‌های نیمه‌تمام را فعال کرده و در حال تکمیل آن‌ها هستیم، اضافه کرد: پروژه‌های مشارکتی با خیرین نیز رشد مناسبی داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در استان هرمزگان میزان مشارکت خیرین در سال ۹۶ به میزان ۳۰ میلیارد تومان بود که این میزان در سال ۹۸ به ۶۳ میلیارد تومان رسید، خاطرنشان کرد: در بحث مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی نیز به ابتکار استاندار هرمزگان اکنون ۵ پروژه بااعتبار ۳۷ میلیارد تومانی به اتمام رسیده، ۸ پروژه در حال انجام و ۶ پروژه در حال انعقاد تفاهم‌نامه قرار دارد.

هاشمی با بیان اینکه مشکلات فضای آموزشی مناطق سیل‌زده هرمزگان را با جدیت در حال پیگیری هستیم، عنوان کرد: بخشی از تعمیرات انجام‌شده و در تلاشیم مدارس مناطق سیل‌زده را در کمترین زمان مرمت کنیم.

وی ادامه داد: در سیل دی‌ماه سال ۹۸ نیز در مناطقی تحت تأثیر قرار گرفتند که پیک مدارس تخریبی هرمزگان در آنجا قرار داشت که در تلاشیم در سالجاری ۱۷۰ کلاس درس در مناطق سیل‌زده آماده و تحویل آموزش‌وپرورش هرمزگان دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه همچنین در بشاگرد نیز با توجه به محرومیت از فضای آموزشی کافی نیز دو مدرسه شبانه‌روزی تا مهرماه و یک مدرسه شبانه‌روزی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: باوجود شیوع کرونا اما کارگاه‌های ساخت‌وساز تمامی پروژه‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی نیز فعال بوده و با جدیت در حال انجام کار هستند.

هاشمی اضافه کرد: به‌زودی در بحث تجهیز هنرستان‌ها نیز ۳ میلیارد تومان و در بخش تأمین و استانداردسازی وسایل سرمایشی و گرمایشی نیز ۷.۵ میلیارد تومان از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به استان هرمزگان تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه پس از سیل دی‌ماه در شهرستان جاسک نیز تفاهم‌نامه‌ای جهت ساخت ۱۲ کلاس از سوی بانک کشاورزی در این مناطق منعقد شد، بیان کرد: در استان هرمزگان مدارس کپری نداریم و تنها مدارس سنگی و کانکسی در برخی مناطق وجود دارد که به‌زودی با ساخت فضاهای آموزشی جدید به سمت کمتر شدن آنها پیش خواهیم رفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان بیان کرد: تا سال گذشته ۸۰ وانت نیسان در شهرستان بشاگرد مشغول جابجایی دانش آموزان بودند که امروز این تعداد به ۳۲ وانت‌بار رسیده است و با احداث سه فضای آموزشی جدید در سال ۹۹ به‌طور حتم این عدد بازهم کمتر می‌شود تا روزی که شاهد حذف این وسیله حمل‌ونقل از چرخه انتقال دانش آموزان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز