خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان:

مبارزه با سن مادر در مزارع کشاورزی قزوین انجام شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۸۹۸

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات مبارزه با سن مادر در سطح ۱۷۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یوسف درخشان اظهار کرد: ریزش سن مادر از ۸ فروردین شروع و در مزارع شهرستان بوئین زهرا به نرم مبارزه رسید ه است.

به گفته‌ مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان؛ در سال گذشته ۹۴ هزار هکتار عملیات مبارزه انجام شده است.

درخشان بیان کرد: مبارزه با سن در مرحله سن مادر در کنترل و کاهش سن زدگی خیلی مهم است و امسال تلاش خواهد شد سطح مبارزه با سن مادر در استان تا ۴۷ هزار هکتار در مزارع گندم آبی و دیم و جو برسد که این رقم نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش دارد.

وی پیش بینی کرد: عملیات مبارزه با سن پوره نیز در سطح ۷۱ هزار هکتار انجام شود.

این مسئول پیش بینی کرد: کل سطح مبارزه با احتساب ۷۰ هزار مرحله پوره سن در مجموع به ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار هکتار معادل ۶۰ تا ۶۵ درصد کل مزارع استان برسد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان یادآور شد: سن گندم از آفات قدیمی و خطرناک مزارع گندم و جو می‌باشد که عملکرد، کیفیت و خاصیت نانوایی گندم را بشدت کاهش می‌دهد.

به گفته‌درخشان؛ امسال ۱۸۹ هزار هکتار از سطح مزارع گندم و جو استان تحت پوشش شبکه مراقبت سن بوده و مدیریت این آفت را با مشارکت کشاورزان به عهده دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز