خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی هشترود خبر داد ؛

افزایش 28 درصدی تولید ماهی در هشترود/ پیش بینی تولید ۲۸۰ تن گوشت ماهی

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۷۳۰

مدیر جهاد کشاورزی هشترود از تولید ۲۵۶ تن گوشت ماهی سردآبی و گرمابی در این شهرستان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۲۸ درصد بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مجید احمدی  در گفت و گو با خبرنگاران افزود: درحال حاضر تعداد ۱۰ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان فعال است که از این تعداد یک واحد پرورش ماهیان گرمابی و ۹ واحد پرورش ماهیان سردآبی است.

وی اظهار کرد: وجود پایاب سد سهند در شهرستان ظرفیت مناسبی برای پرورش ماهی و توسعه آبزی‌پروری در  شهرستان ایجاد کرده و با ارتقا سطح علمی پرورش‌دهندگان ماهی در سالجاری، میزان تولید گوشت ماهی قابل افزایش است.

احمدی تصریح کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، موجب غنی شدن آب خروجی این استخرها و تامین املاح مورد نیاز گیاهان زراعی به صورت محلول می شود.

وی تولید و ورود گوشت ماهی به سبد غذایی خانوار روستایی و شهری را از اهداف و مزایای پرورش ماهی در استخرهای ذخیره ذکر کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود افزود: در سال جاری با توجه به برگزاری کلاس‌های ترویجی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش بینی می شود ۲۸۰ تن گوشت ماهی با کیفیت بالا در شهرستان تولید شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز