خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

افزایش11 درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری استان/ توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی از جمله دعاوی اولویت دار

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۷۲۶

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی از رسیدگی به مشکلات قضایی پنج هزار و ۶۱۱ نفر در دیدار مردمی مسئولان قضایی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موسی خلیل الهی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اینجانب به همراه دادستان مرکز استان و سایر مسئولان قضایی در راستای عمل به سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه مبنی بر اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و اعمال نظارت بر رسیدگی شایسته به امور قضایی شهروندان، سال گذشته مشکلات قضایی این تعداد از مردم سراسر استان را بررسی و دستورات لازم را با رعایت استقلال قضات صادر کردیم.

وی اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌ها در قالب دیدار مردمی در  ساختمان مرکزی دادگستری استان و مساجد نقاط مختلف شهر تبریز به خصوص مناطق محروم، چهره به چهره و به صورت منظم و هفتگی برگزار می‌شود.

تعداد پرونده‌های حقوقی ورودی به دادگستری آذربایجان شرقی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱۱ درصد رشد داشت. 

مطالبه خسارات دادرسی، مطالبه وجه، مطالبه خسارت تاخیر تأدیه، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، مطالبه وجه چک، اعسار از پرداخت محکوم به، تأمین خواسته، طلاق توافقی و الزام به تمکین از جمله دعاوی اولویت دار آذربایجان شرقی در سال گذشته بودند که منجر به تشکیل پرونده های حقوقی در تشکیلات قضایی استان شده است.

بررسی سیمای جرایم، آسیب های اجتماعی و دعاوی استان نشان می دهد توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، سرقت مستوجب تعزیر، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادفات رانندگی از جمله دعاوی اولویت دار در این زمینه است.

موقری ادامه داد: تهدید، تخریب، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، مزاحمت ملکی و ممانعت از حق از دیگر جرایمی است که طرفین دعوی در دادگستری استان اقدام به تشکیل پرونده کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز