خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر مصوب شد؛

تعلیق مصوبه افزایش بهای حمل و نقل عمومی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۷۲۵

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد اجرای مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی امسال را تا نیمه خرداد ماه به تعویق انداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه تعلیق مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی در سال جاری بررسی و مصوب شد.

رییس کمیسیون عمران، حمل ‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در این خصوص اظهار داشت: مصوبه افزایش بهای خدمات حمل و نقل عمومی، سال گذشته در فرمانداری به تایید رسید و قرار بود از ابتدای امسال عملیاتی شود.

مجتبی بهاروند افزود: با توجه شرایط پیش آمده برای معیشت شهروندان در اثر شیوع ویروس کرونا، لایحه تعلیق این مصوبه از سوی شهردار مشهد تهیه و برای تصویب به شورا ارائه شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه امروز، مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد تا ۱۵ خرداد ماه به تعویق افتاد و تا این تاریح افزایش قیمتی نحواهیم داشت و ادامه مدت زمان تعلیق افزایش بها پس از این تاریخ نیز در شورای شهر بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

او اضافه کرد: طبق مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی در سال ۹۹ مقرر شده بود به دلیل افزایش هزینه های سازمان‌های اتوبوسرانی و قطارشهری، بلیت قطارشهری مشهد با دو هزار ریال افزایش از هشت هزار ریال به ۱۰ هزار ریال و بلیت اتوبوس از ۶ هزار و ۵۰۰ ریال به هفت هزار و ۵۰۰ ریال افزایش یابد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده ارائه خدمات اتوبوسرانی و قطارشهری به شهروندان در سال جاری ناگزیر به افزایش قیمت بودیم.

بتول گندمی افزود: از این رو مقرر شد به بهای خدمات اتوبوسرانی هزار ریال و به بهای خدمات مترو دو هزار ریال افزوده شود اما با توجه به شرایط فعلی و وضعیت تاثیرگذاری کرونا بر درآمد شهروندان این مصوبه با تاخیر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از محل این افزایش بها ۵۶۰ میلیارد ریال برای دو سازمان اتوبوسرانی و قطارشهری درآمد ایجاد می‌شد که حدود ۱۲۰ میلیارد ریال از این میزان مربوط به شرکت بهره‌برداری قطارشهری و مابقی مربوط به سازمان اتوبوسرانی بود لذا با دو ماه تعویق این مصوبه سازمان اتوبوسرانی دچار افت شدید درآمدی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز