خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین اعلام کرد ؛

اجرای ۱۰ طرح مهم اقتصادی برای تحقق شعار سال در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۶۶۶

استاندار قزوین گفت: با توجه به شعار سال که با عنوان جهش تولید نامگذاری شده ۱۰ طرح مهم و بزرگ اقتصادی در استان قزوین عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین ، هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: باید برنامه مدونی برای جهش تولید در سال جاری داشته باشیم؛ لذا در این زمینه  ۱۰ طرح مهم را اولویت بندی کرده و اجرا خواهیم کرد تا به اشتغال و اقتصاد استان کمک شود.

استاندار قزوین افزود: امروز سرمایه‌های زیادی مانند شرکت‌های دانش بنیان داریم که به صادرات هم کمک می‌کنند و با این قابلیت‌ها استان قزوین ظرفیت جهش تولید را دارد و ما می‌توانیم با اتکا به ظرفیت‌های صنعت، گردشگری، کشاورزی و نیروی انسانی کار‌های بزرگی را انجام دهیم.

جمالی پور بیان کرد: جو قالب حاکم در استان خدمتگزاری و حل مشکلات مردم است و چون هم دولت با چالش‌های صنعت روبروست و هم بخش خصوصی با مشکلات دولت آشناست و دستگاه قضائی هم رویکرد حمایت و پشتیبانی دارد و همه حرف خدمت می‌زنند این سرمایه می‌تواند به تسریع در توسعه کمک کند.

وی ادامه داد: تعامل میان دستگاه قضائی، دیوان محاسبات، سازمان صنعت، کشاورزی، بازرسی و اداره اطلاعات موجب شده تا همه دنبال رونق و جهش تولید باشند و با این رویکرد امیدواریم با انسجام بخش خصوصی بتوانیم سال پرشتابی برای استان رقم بزنیم.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به رزمایش کمک مومنانه هم گفت: در این طرح دنبال درگیر کردن دولت و دریافت وام نیستیم بلکه فقط با رویکرد مردمی و خودجوش می‌خواهیم به نیازمندان کمک کنیم.

استاندار قزوین با تشکر از همراهی اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در اهدای کمک‌های مردمی عنوان کرد: در این کار خیر الزامی نیست و هیچ فرد یا صاحب کارخانه هم نباید نگاه معامله‌ای داشته باشد که اگر کمک کرد دولت هم از آن‌ها حمایت کند.

جمالی پور اضافه کرد: البته ما وظیفه خود را به همه صنایعی که در این شرایط کمک مردم هستند انجام می‌دهیم، اما نباید نیت خیرخواهانه این طرح زیر سوال رفته و شائبه معامله داشته باشد و همه با نیت خالص لازم است وارد کار شوند.

وی اضافه کرد: امروز مشکل جدی است و بیماری فراگیر شده و باید ثروتمندان از سود خود چشم پوشی کنند و اجازه دهند به فقرا و کارگر روزمزدی که این روز‌ها بیکار شده کمک کنیم.

مقام عالی دولت در استان یادآور شد: دولت مصوب کرده ۴۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شود، اما رزمایش کمک مومنانه با چشم داشت حمایت دولت نباشد، چون معامله شما به خداست نه دولت، فقط به نیازمندان فکر کنید.

استاندار تصریح کرد: از رسانه‌های گروهی، منتقدین و حتی مخالفان دولت انتظار داریم در کمک مومنانه مشارکت کنند و ما هم لازم است مسائل امنیتی، اجتماعی، اقتصادی پسا کرونا را از همین امروز شناسایی و بررسی کنیم و با تشکیل یک کارگروه کارشناسی برای روز‌های آینده آماده شویم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز