خبرگزاری کار ایران

ساخت ۲۲۰ واحد مسکونی در روستاهای سیل زده جاسک

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۶۲۸

با پیگیری های استاندار هرمزگان ۲۲۰ واحد مسکونی در روستاهای سیل زده جاسک توسط ستاد بازسازی بنیاد مسکن درحال اجرا است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد رادمهر فرماندار شهرستان جاسک روز گذشته(۳۱ فروردین ماه) در حاشیه بازدید از روند پیشرفت بهسازی روستاها  و ساخت منازل مسکونی روستاهای سیل زده این شهرستان گفت: با پیگیری های استاندار هرمزگان اعتبارات لازم برای بهسازی  و تعمیر و احداث واحد های مسکونی روستاهای سیل زده دی ماه ۹۸جاسک اختصاص یافته است.

رادمهر عنوان کرد: ستاد بازسازی بنیاد مسکن بلافاصله پس از وقوع سیل در دهستان گابریک جاسک مستقر گردید و به فوریت با تجهیز کارگاه مراحل بهسازی معابر روستاها  آغاز و منازل مسکونی در این روستاها با ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است.

رئیس شورای مسکن شهرستان جاسک تصریح کرد: سیل  دیماه ۹۸ و طغیان رودخانه های فصلی در شهرستان جاسک به ۲۰روستا در بخش مرکزی و لیردف این شهرستان و منازل مسکونی آسیب وارد کرد.

وی اضافه کرد: ۶۰۳ منزل مسکونی مورد ارزیابی این ستاد قرار گرفت که ۱۸۳ واحد  شامل تعمیری و ۳۵۳ واحد شامل معیشتی شدند و همچنین ۲۲۰واحد در دست احداث قرار گرفت.

فرماندار جاسک در این خصوص ادامه داد: برای رفاه بیشتر شهروندان برای هر  واحد‌های تعمیری و معیشتی ۵۰میلیون ریال وام بلاعوض  در مجموع با  اعتباری بالغ بر ۲۶میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال   و برای واحد‌های احداثی ۱۰۰میلیون ریال وام بلاعوض در مجموع ۳میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال اختصاص یافته است.

رادمهر در پایان با توجه به شیوع ویروس کرونا و کند شدن روند ساخت ساز، با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی بر تسریع در روند احداث منازل مسکونی روستاییان سیل زده با توجه به شروع فصل تابستان تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز