خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان:

برنامه‌ریزی توزیع بیش از ۱۰۰۰ تن نهاده برای مرغداری‌ها/ هیچگونه معدوم‌سازی جوجه یک‌روزه در استان نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۵۴۱

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از برنامه ریزی برای توزیع بیش از 1000 تن نهاده برای مرغداری‌ها در نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، طهماسب غلام پور بعدازظهر امروز در خصوص تامین نهاده های طیور این استان اظهار کرد: در نیمه دوم فروردین ماه سالجاری یک هزار و 350 تن ذرت و 400 تن کنجاله سویا از طریق سامانه بازارگاه نهادهای کشاورزی بین مرغداران استان هرمزگان توزیع شده است.

وی افزود: این میزان از نهادها تاکنون بالغ بر 60 مرغدار استان را پوشش داده است.

به گفته این مسئول، بالغ بر 1000 تن ذرت و کنجاله سویا نیز در نیمه اول اردیبهشت ماه سالجاری به مرغداری‌های استان اختصاص می یابد.

غلام پور با تاکید بر اینکه تلاش خواهد شد تا کمبودی در خصوص تامین نهاده های طیور بوجود نیاید، خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه در کشور مشکل تامین نهاده های طیور وجود دارد، عملا بخش خصوصی بایستی 60 الی 70 درصد نهاده های خود را تامین کرده و دولت در شرایط بحرانی و کمبود، به توزیع این نهاده ها از طریق شرکت پشتیبانی دام اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مرغداری و مزرعه مرغ مادری در استان به معدوم سازی جوجه یک‌روزه خود اقدام نکرده است، خاطرنشان کرد: شاهدکاهش قیمت جوجه یک روزه پایین تر از نرخ مصوب هستیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز