خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان:

تلف شدن ۱۲۰ راس دام سبک و ۱۵ راس دام سنگین در سیل شهرستان کرمان

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۵۱۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: ۱۲۰ راس دام سبک، ۱۵ راس دام سنگین تلف و ۱۸ واحد دامی در سیل دو روز گذشته در شهرستان کرمان تخریب شده و از بین رفته است.

به گزارش ایلنا، عباس سعیدی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: در سیل روزهای اخیر منطقه شهداد و اندوهجرد، ۸۰۰ هکتار باغات، نخیلات و مزارع سیر، گلرنگ و ... دچار آب و گل گرفتگی شده و برخی محصولات کاملا از بین رفته است.

وی با بیان اینکه ۶۲ کیلومتر خطوط انتقال آب نیز دچار خسارت شده و آبرسانی به مزارع قطع شده که باید در اسرع وقت با ماشین آلات این مشکلات رفع شود تصریح کرد: ۱۲۰ راس دام سبک، ۱۵ راس دام سنگین تلف و ۱۸ واحد دامی تخریب شده و از بین رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان کرد: یک واحد پرورش ماهی از بین رفته و بین ۴۲ تا ۴۵ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی شهداد وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ رشته قنات دچار خسارت شده، گفت: در حال حاضر هیچ اعتباری برای رفع مشکل قنوات و کانال های آبرسانی مناطق سیل زده شهرستان کرمان نداریم و نیازمند یک و نیم میلیارد اعتبار هستیم اما در عین حال اعلام کردیم مدیر شهرستان از هر محلی که می‌تواند اعتبار را تامین کرده و کار را انجام بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز