خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان:

2 شکارچی پرنده در قزوین به دام محیط بانان افتادند

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۲۴۴

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: متخلفین زنده گیری و صید یک بهله پرنده شکار از نوع عقاب طلایی به دام مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین افتادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی طاهری اظهار کرد: مأمورین یگان حفاظت شهرستان آوج با همکاری مأمورین یگان حفاظت محیط زیست اداره کل موفق شدند دو نفر متخلف که اقدام به صید و زنده گیری یک بهله عقاب طلایی در یک عملیات اطلاعاتی و حساب شده در حین فروش این گونه با ارزش در آوج دستگیر و ضمن بازداشت متخلفین پرونده تخلف تشکیل شده تحویل مقامات قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای از افراد سودجو برای کسب منفعت شخصی با روش‌های ناجوانمردانه اقدام به زنده گیری گونه‌های جانوری کرده و برای فروش این گونه‌های با ارزش که از سرمایه‌های زیستی این کشور هستند دست به هر کاری از جمله فروش در فضای مجازی می‌زنند.

طاهری در ادامه اعلام کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین علاوه بر حضور مستمر در مناطق، سایت‌ها و فضای مجازی را رصد کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و خرید و فروش گونه‌های جانوری وحشی ضمن شناسایی افراد متخلف و فعالیت مخرب آنها با متخلفین برابر قانون برخورد می‌کند.

وی گفت: پرنده کشف شده از راسته عقاب شکلان و خانواده قوش‌ها و معروف به عقاب طلایی (سلطان آسمان) و جزو گونه‌های حمایت شده و با ارزش کشور بوده که متأسفانه توسط افراد متخلف صید و زنده گیری شده و عملاً از چرخه طبیعی خارج شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز