خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن به ایلنا خبر داد:

خسارت 67 میلیارد تومانی تگرگ و سرما به بخش کشاورزی بردسکن

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۱۷۶

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن میزان خسارت ناشی از تگرگ ، سیل و سرمازدگی به محصولات باغی و زارعی این شهرستان را 67 میلیارد تومان اعلام کرد.

علیرضا مهمیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: از ابتدای امسال تاکنون در پی بارش بارندگی‌های شدید، جاری شدن سیل ، تگرگ و سرما به بیش از 10 نوع محصول باغی و زراعی این شهرستان بین 10 تا 90 درصد خسارت وارد شد که سطح زیرکشت محصولات خسارت دیده بیش از 5 هزار هکتار است و در این رابطه به بیش از 20 رشته قنات نیز خسارت وارد شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه بر اثر سرمازدگی دو شب گذشته محصولات سردرختی از جمله گردو، بادام و زردآلو و باغات پسته نیز که فصل گردافشانی این محصول است، دچار خسارت شد.

مهمیز با بیان اینکه از مجموع 28 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات باغی و زراعی شهرستان بردسکن تنها 15 تا 20 درصد آن تحت پوشش بیمه است، گفت: تنها راه پرداخت غرامت به خسارت دیدگان فقط بیمه است که بهره برداران بخش کشاورزی باید محصولات خود را تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی کنند تا بتوانند بخشی از خسارات وارده را جبران کنند در غیر این صورت هیچگونه کمکی به آنها تعلق نخواهد گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن اظهار داشت: کسانی که محصولات باغی و زراعی خود را بیمه کرده اند به محض اینکه خسارتی به باغات آنها وارد شد برابر قراردادی که منعقد کرده اند ظرف 24 ساعت باید به نماینده صندوق بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان اعلام کنند تا بازدیدهای اولیه و برآورد خسارت صورت گیرد تا نسبت به پرداخت خسارت اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز