خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان مطرح کرد:

کشف ظرفیت‌های ناشناخته حوزه فضای مجازی در زمان کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۱۶۲

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به فعالیت موفق رسانه و فضای مجازی استان در بحران کرونا، گفت: ظرفیت های ناشناخته حوزه فضای مجازی در زمان کرونا کشف شد.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی با اشاره به اینکه به نظر شهید مطهری سه نوع باور علمی، فلسفی و دینی در جامعه وجود دارد، اظهار کرد: در بحران کرونا این سه باورها بیشتر نمود پیدا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: در زمان اضطرار و بحران وجود باورهای دینی سبب گسترش آرامش در جامعه می‌شود و با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و شرایط امروز کشور و شیوع ویروس کرونا این باور بیش از گذشته نمود خواهد داشت.

وی با اشاره به موفقیت گیلان در زمینه مبارزه با کرونا، گفت: طی دو ماه گذشته تلاش‌های فراوانی در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی از طریق رسانه و فضای مجازی در استان شاهد بوده‌ایم که در کسب این موفقیت تأثیرگذار بوده است.

فاضلی با بیان اینکه در این مدت مفاهیم بسیاری به ویژه در حوزه باورهای دینی از سوی مردم بسیار مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا مهم‌ترین مبحثی مطرح شده، مباحث ملت و دولت بود که اهمیت این موضوع نیز به واسطه توجه مقام معظم رهبری تبیین و تشریح شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان با تأکید بر اینکه داشتن دولت قوی و ملت ضعیف و یا برعکس معنایی ندارد، ادامه داد: باید توازن میان ملت و دولت را بپذیریم زیرا در زمان بحران این توازن کمک کننده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد همدلی، کمک و مشارکت‌ها مردمی طی دو ماه گذشته و با شیوع بحران کرونا بسیار زیبا و قابل ستودنی است، بیان کرد: در زمان بحران هرچه شبکه سازی شده و این شبکه، توسعه یافته باشد موفق تر عمل خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: با شیوع کرونا شاهد حضور روحانیت، بسیجیان، کانون‌های مساجد و گروه‌ها جهادی و حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان بودیم که فعالیت این گروه‌ها سبب مدیریت موفق در بحران کرونا در سطح استان گیلان شده است.

فاضلی با بیان اینکه ایثار اجتماعی در زمان کرونا یک مفهوم دینی بود که در سایه آن همه پای کار آمدند، افزود: فضای مجازی در این زمان نیز به کمک مسئولان ستاد مقابله با کرونا آمد و بسیاری از فعالیت‌ها در فضای مجازی ارائه شده و این موضوع استمرار خواهد داشت.

وی با اشاره به شناسایی بسیاری از ظرفیت‌ها مخفی و ناشناخته در زمان بحران‌ها، اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌ها این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز