خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

۶۰ واحد صنعتی در قزوین به چرخه تولید بازگشت

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۱۴۸

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با تلاش ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین ۶۰ واحد تولیدی در سال 98 مجدداً فعالیت خود را از سر گرفت.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام نوراله قدرتی اظهار کرد: به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت‌های دادگستری استان در تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و هماهنگی بخش‌های مختلف دستگاه قضایی با دستگاه‌های ذیربط در استان در راستای امنیت سرمایه گذاری، رفع موانع حقوقی- قضایی، تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی در چارچوب وظایف و اختیارات قوه قضائیه ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه به عملکرد ستاد مذکور افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی استان طی سال ۹۸ توانست با تشکیل ۱۳ جلسه و بررسی قضائی، مشکلات بالغ بر ۶۰ واحد صنعتی که در آستانه تعطیلی قرار گرفته بودند را مرتفع، به نحوی که صنایع مذکور اقدام به از سر گیری فعالیت‌های تولیدی خود کردند.

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه اول سال ۹۸، ۲۱ واحد تولیدی و در ۶ ماهه دوم نیز ۳۵ شرکت توانستند از رکود خارج شده و به چرخه تولید بازگردند.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان در خصوص بازگشت به کار پرسنل این کارخانجات اعلام کرد: خوشبختانه در ۶ ماهه اول سال گذشته ۱۴۵۰ نفر از پرسنل و در ۶ ماهه دوم نیز ۳۷۰۸ نفر مجدداً مشغول به کار شدند که این امر سبب خوشنودی ماست، چرا که ایجاد و استمرار بیکاری یکی از عوامل بروز جرم و مخاطرات فراوان برای اجتماع خواهد بود.

حجت الاسلام قدرتی بیان کرد: تشکیل جلسات متعدد جهت بررسی مسائل و ارائه راهکارهای مناسب جهت شرکت‌های در آستانه تعطیلی، توسعه همکاری ستاد با نهادها و سازمان‌های مرتبط و متولی امور تولید و اقتصاد، جمع‌آوری و تشکیل بانک اطلاعاتی واحدهای‌تولیدی دارای مشکل، آموزش و توجیه قضایی شرکت‌های مذکور، پیگیری رفع مشکل نقدینگی شرکت‌ها از طریق هماهنگی با بانک‌های عامل، پیگیری مشکلات شرکت‌های تولید مواد بهداشتی و همچنین امکان سنجی تغییر خطوط برخی شرکت‌ها با هدف تولید اقلام بهداشتی در دوره شیوع کرونا و… از جمله اقدامات صورت گرفته در این ستاد طی سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز