خبرگزاری کار ایران

هادی‌پور خبر داد:

روند روبه‌رشد زیرساخت‌های گردشگری در رضوانشهر

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۱۴۶

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رضوان‌شهر گیلان از افتتاح و بهره‌برداری 16 پروژه گردشگری در سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رضوانشهر، منصور هادی‌پور سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رضوانشهر اظهار داشت: با توجه به تنوع طبیعی، فرهنگی، تاریخی و برخورداری از جاذبه‌های گردشگری متعدد، شهرستان رضوان‌شهر همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و در سال‌های اخیر با افزایش میزان ورود گردشگران به این منطقه شاهد روند رو‌به‌رشد زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری در این شهرستان هستیم.

هادی پور افزود: در سال جاری 16 پروژه گردشگری در رضوان‌شهر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید که از لحاظ تعداد پروژه‌های گردشگری پس از شهرستان رشت رتبه دوم در استان گیلان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری قابل بهره‌برداری در سال جاری شامل 9 واحد اقامتگاه بوم‌گردی، 3 مجتمع پذیرایی-اقامتی، 2 هتل، 1 واحد سفره‌خانه سنتی و 1 واحد مسافرکاشانه است.

وی برآورد کل حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها را 500 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با افتتاح این پروژه‌ها برای حدود 135 نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: شهرستان رضوانشهر در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و یکی از مقاصد نهایی گردشگری استان محسوب می‌شود. از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان می‌توان به آبشار ویساردار، پل آجری پونل، مسجد تاریخی اسپیه مزگت، روستای ارده ، جاده کوهستانی پونل به خلخال، ساحل شفارود، گورستان تاریخی وسکه، قله برزکوه، قلعه امیرساسان و بقعه زیارتی سید شرفشاه اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز