خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هشدار داد ؛

هجوم موج جدید ملخ در سیستان و بلوچستان در روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۱۴۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نسبت به هجوم موج جدید ملخ در جنوب این استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حیدر زورقی در این باره اظهار داشت: در بین ۶ استان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی در کشور تاکنون سیستان و بلوچستان با ۳۹ هزار و ۹۳۱هکتار مبارزه (۳۶درصد کل مبارزه) رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از کل سطح مبارزه انجام شده از آبان سال گذشته تاکنون ۴۱ درصد علیه پوره ملخ و ۵۹ درصد علیه ملخ صحرایی بالدار به انجام رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از مدیران جهادکشاورزی خواست مراتب این هشدار را به همه مراکز جهادکشاورزی و بهره‌برداران بخش کشاورزی مناطق اعلام و در اسرع وقت نشست ستاد بحران به ریاست فرماندار شهرستان را تشکیل تا با بهره‌گیری از تمامی امکانات و کمک دستگاه‌های اجرایی نسبت به رصد و مبارزه با این آفت خطرناک اقدام کنند.

وی با اشاره به مبارزه با آفت زنگ زرد گندم در شهرستان‌های حوزه سیستان پرداخت و گفت: تداوم بارندگی‌ها و افزایش رطوبت باعث گسترش این بیماری شده و کار مبارزه را سخت‌تر کرده است.

زورقی افزود: از اسفند سال گذشته تاکنون ۱۰هزار و ۳۹۲هکتار از مزارع گندم و جو در شمال سیستان و بلوچستان علیه زنگ زرد غلات توسط ۴۶دستگاه سمپاش دولتی و ۱۷۸دستگاه بخش خصوصی با مشارکت فعال کشاورزان سمپاشی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز