خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی اعلام کرد؛

بارش باران در بیشتر مناطق کشور تا پایان هفته/ افزایش تدریجی هوا تا روز پنجشنبه

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۰۶۸

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را طی روزهای آینده تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی کشور در روز‌های آینده گفت: امروز یک شنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی و شرق کشور با بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی مواجه هستیم.

نقشینه در ادامه گفت: در بعد از ظهر امروز برای ارتفاعات البرز و نواحی از شمال غرب کشور بارش پراکنده باران و افزایش ابر پیش بینی می‌شود. فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد خواهد بود و امشب این موج بارشی از کشور خارج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا دوشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب کشور برای نواحی از جنوب و ارتفاعات آن رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود و روی ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده باران رخ خواهد داد.

نقشینه درباره وضعیت جوی طی روز سه شنبه در کشور نیز گفت: سه شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور این سامانه فعال است و فعالیت آن به بخش‌هایی از شرق هم گسترش پیدا می‌کند. بعد از ظهر این روز برای دامنه‌های زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از شمال غرب رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: چهارشنبه نواحی جنوب شرق و شرق کشور بارش خواهد داشت و اواخر شب این موج بارشی نیز از کشور خارج می‌شود. بعد از ظهر چهارشنبه سامانه بارشی دیگری شمال غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این بارش‌ها در شمال غرب تا پنج شنبه نیز تداوم خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: تهران امروز آسمانی صاف و از بعد از ظهر با افزایش ابر و از اوایل شب احتمال بارش پراکنده و رگبار و رعد و برق نیز وجود دارد. دمای هوای تهران نیز تا پنج شنبه به تدریج به ۲۶ درجه می‌رسد.

نقشینه در ادامه گفت: از امروز تا پنج شنبه اغلب نقاط کشور با افزایش تدریجی دما را خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز