خبرگزاری کار ایران

لبافی خبر داد:

ثبت ۲۲۳۰ پروژه توسط معین های اقتصادی در ۲۸ شهرستان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۹۶۷

دبیر نهاد مردمی اقتصادمقاومتی خراسان رضوی از ثبت ۲۲۳۰ پروژه توسط معین های اقتصادی در ۲۸ شهرستان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی اکبر لبافی در حاشیه جلسه شورای هماهنگی معین‌های اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که با حضور نمایندگان دستگاه های دولتی و حاکمیتی استان، در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، در تشریح نکات مطرح شده در این جلسه گفت: به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت این نهاد، در جلسه مذکور گزارشی از اقدامات این ساختار به همراه کارنامه ای از فعالیت معین های اقتصادی چه در حوزه توسعه کسب و کار در مناطق تحت پوشش خود و چه در موضوع مقابله با بیماری کرونا، ارائه کردیم.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان دستگاه های حاکمیتی استان حضور داشتند و از حمایت های همه جانبه خود از معین های اقتصادی و پیشبرد طرح مثلث توسعه اقتصادی-فرهنگی استان سخن گفتند. این اظهارات، نوید یک همگرایی ارزشمند را برای استانمان می دهند.

لبافی متذکر شد: مطالبه و درخواست ما از مسئولان و متولیان امر که به نوعی اضلاع این مثلث و ارکان این الگو را شکل می دهند، کمک حداکثری به حذف قوانین مخل کسب و کار است. در همین رابطه، اتاق بازرگانی خراسان رضوی و دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، اقدام به احصاء عمده این قوانین نموده و تاکنون آن را در قالب پنج جلد، منتشر کرده اند.

ثبت ۲۲۳۰ پروژه توسط معین ها در ۲۸ شهرستان

دبیر نهاد مردمی اقتصادمقاومتی خراسان رضوی در ادامه گزارشی از پیشرفت اقدامات معین های اقتصادی استان ارائه و بیان کرد: بررسی و جمع بندی ما نشان می دهد که تا تاریخ 5فروردین بالغ بر 2 هزار و 230 پروژه کسب و کار خرد و متوسط از سوی 117 معین از 28 شهرستان در سامانه رصد اقدامات معین های اقتصادی ثبت شده و از این تعداد هزار و 443 فعالیت اقتصادی از 65 معین در 26شهرستان توسط گروه کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی به تایید رسیده است، با بهره برداری کامل این تعداد فعالیت، زمینه ایجاد حدود 9هزار و 295 فرصت شغلی در استان فراهم می آید، همچنین 651 فعالیت با ظرفیت 3هزار و 537 فرصت شغلی به بهره برداری رسیده است که ثبت اطلاعات شاغلینمربوطه، در سامانه در حال انجام می باشد.

وی ادامه داد: تا تاریخ مذکور، مشخصات هزار و 182 نفر شاغل در سامانه ثبت گردیده است که مربوط به 260 فعالیت اقتصادی می باشد. از این تعداد مشخصات شاغلین 883 نفر توسط هیات کارشناسی نهاد مردمی بررسی و تایید شده است. علاوه بر این، بررسی های ما نشان می دهد که از مجموع فعالیت های تایید شده، 63.4 درصد آن مربوط به بخش کشاورزی و دامداری و دامپروری می باشد.

وی به فراوانی نوع فعالیت های اقتصادی دارای تایید نیز پرداخت و توضیح داد: اما از این شمار، هزار و 116 فعالیت ایجادی، 80 مورد تکمیلی، 240 فعالیت توسعه‌ای و 7 مورد نیز ظرفیت خالی بود، به لحاظ مراحل فعالیت های اقتصادی تایید شده هم 105 مورد در مرحله اجرایی، 95 فعالیت در فاز اخذ مجوز و 651  مورد در مرحله بهره برداری و 590 فعالیت نیز در انتظار دریافت تسهیلات می باشند.

لبافی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره  به وضعیت حساب های توسعه روستایی ثبت شده در سامانه گفت: به استناد اطلاعات ثبت شده در سامانه، در مجموع تعداد 247 حساب سپرده توسعه روستایی در 17 شهرستان توسط 29 معین ایجاد شده که کل اعضای مشارکت کننده در آن ها، 11هزار و 722نفر و حجم کل سرمایه آن ها، 75688 میلیون ریال می باشد. اما از این میان، تعداد 165 حساب سپرده توسعه روستایی (که توسط 23 معین در 16 شهرستان با تعداد کل اعضا 5360نفر ایجاد شده بودند) توسط نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان بررسی و تایید گردیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز