خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

حوزه بهداشت و درمان گیلان با کمبود ۱۵۰۰ نیروی انسانی مواجه است

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۹۱۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عقب ماندگی استان در حوزه بهداشت و درمان گفت: این حوزه با کمبود ۱۵۰۰ نیروی انسانی به ویژه در بخش پرستاری مواجه است.

به گزارش ایلنا از رشت،ارسلان سالاری در نشست با منتخبان گیلانی مجلس یازدهم در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وجود کمبودها در حوزه بهداشت و درمان استان، اظهار کرد: با وجود ارائه خدمات فراوان از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به شهروندان بخش بهداشت و درمان استان با کمبودهای فراوانی مواجه است.

وی به بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و افزود: با پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر بدهی دانشگاه علوم پزشکی به ۲۷۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان در طرح تحول سلامت نیز با عقب ماندگی‌های فراوانی به نسبت سایر استان‌ها مواجه است، گفت: آغاز احداث ۱۰ کلینیک تخصصی در راستای اجرای این طرح در گیلان در دستور قرار داشت که از این تعداد تنها دو کلینیک تخصصی در رشت و انزلی فعال است.

وی به پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصدی سایر کلینیک‌ها اشاره و تصریح کرد: متأسفانه فضا و تجهیزات آزمایشگاهی در گیلان نیز فرسوده است که البته اقداماتی برای نوسازی و بروز رسانی این آزمایشگاه‌ها آغاز شده است.

سالاری کمبود نیروی انسانی را یکی دیگر از مشکلات حوزه بهداشت و درمان عنوان و بیان کرد: حوزه بهداشت و درمان گیلان با کمبود ۱۵۰۰ نیرو در بخش‌های مختلف مواجه است که بیشترین آن در بخش پرستاری، کمک پرستاری و بهورزی است.

وی در ادامه به تجهیز مراکز بیمارستانی در ماه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: این اقدامات و پیگیری‌ها ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جذب اعتبارات ملی برای مدیریت بحران کرونا در گیلان، اظهار کرد: ۵۰ میلیارد تومان طی دو مرحله برای مقابله با کرونا از سوی سازمان برنامه و بودجه به گیلان اختصاص یافت.

وی همچنین به جذب اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای کمبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در زمان مبارزه با کرونا اشاره کرد و ادامه داد: ۱۵۰ هزار ماسک، ۴۵ هزار کاور، ۱۷ هزار لباس ایزوله، ۲۱۵ هزار دستکش، دو میلیون ماسک جراحی، ۱۰ هزار عینک و شیلد و ۴۸ هزار پیش‌بند نایلونی از هیئت‌امنای صرفه‌جویی ارزی وزارت بهداشت جذب شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های پاسخگویی ۴۴۱۰ و مشاوره به مردم، گفت: بیش از سه هزار و ۷۱۰ مورد مشاوره مردمی از هفتم اسفند توسط کارشناسان در سامانه‌های مذکور ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ساخت و کمک برای خرید خوابگاه دانشجویان، جذب نیروی انسانی، پیگیری اعتبار برای طرح‌های عمرانی تحول سلامت، پیگیری بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان، توسعه مراکز بیمارستانی را از مهم‌ترین مطالبات حوزه بهداشت و درمان استان و لزوم حمایت منتخبان مجلس یازدهم اعلام کرد.

در ادامه نیز هر کدام از منتخبان گیلانی مجلس یازدهم نظرات خود را اعلام کرده و وجود محدودیت در زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان، لزوم ارزیابی کارشناسانه مشکلات، توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات در سطح استان، ضرورت افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی را برخی از اولویت‌های مهم حوزه بهداشت و درمان گیلان عنوان و بر پیگیری آن در سطح ملی تأکید کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز