خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار یزد خبر داد:

خط انتقال آب خلیج فارس به یزد در سال جاری پایان می یابد

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۸۶۵

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به وضعیت آب استان و تشریح پروژه خط دوم آبرسانی به یزد گفت: خط انتقال آب خلیج فارس به یزد در سال جاری پایان می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محسن صادقیان با اشاره به پیگیری جدی استاندار یزد در رابطه با تخصیص اعتبارات مورد نیاز اجرای خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به یزد اظهار داشت: عملیات عمرانی این پروژه بزرگ ‌که در سال‌های قبل آغاز شده بود، در سال ۹۹ به پایان می‌رسد و با نصب و تجهیز آب شیرین کن‌ها در سال جاری امکان انتقال آب به استان امکان پذیر خواهد شد.

وی با تشریح برنامه هایاین معاونت در سال جاری ادامه داد:  یکی از مهم ‌ترین زیرساخت های حمل و نقل استان راه آهن است که در مجموع ساخت ۵۰۰ کیلومتر شبکه ریلی استان در دستور کار است که ۱۰۰ کیلومتر آن از سال گذشته به بهره برداری رسیده و ۳۵۰ کیلومتر نیز در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد افزود: بزرگ‌ترین این پروژه های ریلی راه آهن یزد- اقلید و خط دوم راه آهن بافق- ارژنگ بخشی از محور ‌ریلی بافق- ‌زرین شهر است و در کنار آن ایجاد خطوط ریلی دیگر برای دسترسی صنایع بزرگ به شبکه راه آهن در حال انجام است.

صادقیان با بیان اینکه ۱۷۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: راه ندوشن- ورزنه اصلی‌ترین آنهاست و از مهم‌ترین پروژه ها در حوزه راه‌های اصلی که در سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان مصوب شد راه ۱۰۵ کیلومتری بهاباد- نایبند است که این مسیر شهرستان بهاباد را از بن بست خارج کرده و به آن رونق می بخشد.

وی ادامه داد: ۵۰ کیلومتر راه روستایی نیز در حال احداث است که میزان پیشرفت فیزیکی آن تا سال گذشته ۵۰ درصد بوده اما امسال آن را به ۱۰۰ درصد افزایش خواهیم داد.

صادقیان از فعال شدن سامانه واگذاری اراضی دولتی در استان و پایش آن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خبر داد و تاکید کرد: امسال ‌عزم جدی برای کوتاه کردن دست زمین‌خواران در اراضی دولتی و کشاورزی استان داریم.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه این سامانه علاوه بر اینکه روند واگذاری اراضی دولتی را به متقاضیان نشان می دهد و این روند را تسریع می کند، ادامه داد: درخواست متقاضی، کروکی زمین و استعلامات مورد نیاز از دستگاه‌های دولتی همگی به صورت الکترونیکی انجام می شود، شفافیت در واگذاری ها را به دنبال دارد و نیز ظرفیت های جدیدی را برای فعالیت سرمایه‌گذاران در استان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز