خبرگزاری کار ایران

تخصیص اعتبار 20 میلیارد ریالی برای مرمت قنوات خسارت دیده دامغان

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۶۴۵

مدیر اداره جهاد کشاورزی دامغان گفت: سال جاری بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار صرف مرمت و بازسازی قنوات شهرستان دامغان ناشی از خسارت سیل می شود.

به گزارش ایلنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: قنات به عنوان یکی از اصلی ترین منابع تأمین آب کشاورزی در دستور کار عملیات اجرایی این مدیریت قرار گرفته است.

وی افزود:  قنوات به عنوان میراث به جای مانده از نیاکان سرزمین ما از اولویت هایی اجرایی خاصی برخوردار بوده و پرداختن بیشتر به موضوع نگهداری از آنها مخصوصاً در مناطق حاشیه کویری (جنوب کویر شهرستان) از اهمیت بالایی برخوردار است.

سید محسن طباطباییان ابراز داشت: بر اثر سیلاب بهار سال گذشته 23 رشته از قنوات شهرستان دامغان به طول 60550 متر بین 20 تا 70 درصد خسارت دید که امسال از محل اعتبارات ملی و استانی بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی 23 رشته قنات تخصیص داده شده است که این مبلغ در مقایسه با سال گذشته 4 برابر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان ضمن بیان اینکه شهرستان دامغان با 125 رشته قنات که پر آب ترین قنات، قنات فیخار با بیش از 200 لیتر در ثانیه می باشد یادآور شد : دامغان از شهرستانهای مهم کشور از نظر وابستگی کشاورزی به آب قنات است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز