خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز:

شهرداری میادین میوه و تره‌بار را به سیستم فاضلاب شهری متصل کند

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۶۲۸

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری نسبت به اتصال میادین میوه و تره‌بار به خط انتقال فاضلاب شهری اقدام کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، علی ناصری با اشاره به نشست یکصد و شانزدهم این کمیسیون با موضوع بررسی دستورالعمل اجرایی بندهای ۱۸ ، ۱۹ ، ۲۰ و ۲۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، تصریح کرد: شهرداری شیراز موظف است ضمن هماهنگی با شرکت آبفا و سایر دستگاه‌های ذیربط، سیستم دفع فاضلاب میادین عرضه میوه و تره‌بار تحت مالکیت خود را آماده کرده و فاضلاب این مجموعه‌ها را به خط انتقال فاضلاب شهری متصل کند.

وی تاکید کرد: در خصوص سایر میادین عرضه میوه و تره‌بار و مراکز فروش مرغ و ماهی نیز شهرداری باید با هماهنگی ادارات  مرتبط ، مالکان را مکلف به اقدام مشابه در راستای دفع بهداشتی فاضلاب کند.

وی با اشاره به نقاطی از شهر که فاقد خط انتقال یا شبکه فاضلاب است نیز اظهار داشت: مالکان وظیفه دارند با توجه به استانداردهای اعلام شده از سوی مراجع ذیصلاح نسبت به دفع بهداشتی فاضلاب اقدام کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید به اجرای قانون مدیریت پسماندها، یادآور شد: تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مراکز بهداشت باید به تفکیک گزارش عملکرد خود را در جهت اجرا و یا نظارت در فرآیند مدیریت پسماندها به ویژه پسماندهای پزشکی، کشاورزی، صنعتی و عادی در محدوده شهر به شورای اسلامی شهر ارائه کنند .

ناصری به انتقال دامداری ­ها و مرغداری ­ها به خارج از محدوده شهر نیز اشاره داشت و گفت: شهرداری موظف است ضمن راه‌اندازی سامانه الکترونیکی مرتبط با خروج دامداری­ها از محدوده شهر، با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط طرح های تفصیلی و اجرایی تجمیع انتقال دامداری­ها و مرغداری­ها به خارج از محدوده و حریم شهر را فراهم کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز