خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی قزوین خبر داد ؛

آغاز خریداری مرغ‌های تولید شده مازاد در استان

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۵۵۷

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: مازاد تولید مرغ مرغداری‌های استان به طور روزانه از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در حال خریداری است.

به گزارش ایلنا، علی شاپورزاده اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش مصرف مرغ، شاهد مازاد تولید در مرغداری ها هستیم که برای جلوگیری از ضرر و زیان به این واحدها، کار خرید از آنها به طور روزانه از سوی شرکت پشتیبانی امور دام انجام می شود.

این مسئول گفت: روزانه بین ۳ تا ۸ تن گوشت مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام از مرغداران قزوینی خریداری می شود تا ضمن تنظیم و تعادل سازی بازار، از بروز خسارت به تولیدکنندگان این محصول جلوگیری شده و به تولید این مواد غذایی پرمصرف آسیبی وارد نشود.

وی افزود: آمار جوجه ریزی در واحدهای مرغداری های گوشتی استان قزوین در فروردین ماه ۲ میلیون قطعه بوده است.

این مسئول با اشاره به توزیع منظم نهاده و خوراک بین مرغداری های قزوین،اظهار داشت: در مدت یاد شده ۱۲ هزار تن ذرت و ۶ هزار تن سویا بین این واحدها توزیع شده و مشکلی به لحاظ تامین نهاده وجود ندارد.

شاپورزاده در خصوص فیلم هایی که با عنوان کشتار جوجه های یکروزه در فضای مجازی منتشر شده نیز گفت: این فیلم ها متعلق به قزوین نیست و چنین مساله ای در هیچ یک از مرغداری های استان اتفاق نیافتاده است.

در بهمن ماه سال گذشته ظرفیت جوجه ریزی مرغداری های استان قزوین به سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه در ماه افزایش یافته بود که البته این رقم نسبت به تقاضای مصرف در ماه متغیر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز