خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر یزد:

رکودی بی سابقه در انتظار صنعت گردشگری/ضرورت حمایت جدی دولت از صنعت توریسم

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۵۱۱

نایب رئیس شورای شهر و عضو کمیسیون گردشگری این شورا با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی صنعت گردشگری در ایام نوروز گفت: اگر دولت بسته حمایتی جدی و مدونی برای گردشگری نداشته باشد رکودی بی سابقه در انتظار این صنعت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سیدحسین آزادی با اشاره به شیوع کرونا و مشکلات متعددی که برای صنعت گردشگری و توریسم ایجاد شده اظهار داشت: صنعت گردشگری از صنایع پر ریسک است و با شیوع کرونا نیز بیش از سایر صنایع تحت فشار قرار گرفته و اگر حمایت جدی نشود در آستانه نابودی و رکودی بی سابقه است.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی در این صنعت بالا است و در رشد اقتصادی نیز تاثیر دارد ادامه داد: صنعت گردشگری چون از ضروریات زندگی به شمار نمی رود دیرتر هم رونق می گیرد و بر این اساس آینده نگران کننده ای هم دارد و می طلبد دولت و شهرداری ها حمایت های جدی و کمک های موثری داشته باشند.

نایب رئیس شورای شهر یزد با تاکید بر اینکه بسته های حمایتی که دولت در این شرایط ارائه داده راهگشا برای این صنعت نبوده است افزود: هنوز کار اصولی و برنامه ریزی مدونی برای صنعت گردشگری از سوی دولت و حتی و وزارت گردشگری ارائه نشده اما امید است در روزهای آتی اقدامی که راهگشا باشد صورت گیرد.

وی در خصوص تصمیمات شورای شهر در این زمینه عنوان کرد: شورای شهر تنها می تواند بخش های آسیب دیده را جمع کند و پیشنهاداتی ارائه دهد اما اجرای آن به عهده شورا نیست و منتظریم تا وزارت گردشگری برنامه خود را ارائه دهد و ما نیز به صورت تکمیلی آن را دنبال کنیم.

آزادی با بیان اینکه اقدامات جزیره ای قطعا از رسیدن به هدف باز خواهند ماند اضافه کرد: آسیبی که بر پیکره گردشگری استان به واسطه ویروس کرونا وارد شده، یا خواهد شد، آسیب خطرناک و جبران ‌ناپذیری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی بیکار در این صنعت داریم که به دلیل تعطیلی ناشی از شیوع کرونا بیکار شده اند گفت: هتل ها و اقامتگاه ها در شرایط عادی هم صرفه اقتصادی ندارند و از جمله فعالیت هایی هستند که زودبازده نبوده و در درازمدت بازدهی خود را نشان می دهند.

نایب رئیس شورای شهر و عضو کمیسیون گردشگری این شورا عنوان کرد: سرمایه گذاری که در این زمینه در استان شده است به نسبت خوب بوده اما در این شرایط هزینه های زیادی را به هتل ها تحمیل کرده و با توجه به اینکه مشتری ندارند و خدماتی ارائه نمی دهند نیاز به حمایت شدید دولت احساس می شود.

وی با تاکید بر اینکه از دولت انتظار می‌رود که همواره از صنعت گردشگری و فعالان این صنعت در سراسر کشور حمایت کند تا شاهد رونق و فعالیت‌ این صنعت باشیم عنوان کرد: وزارت گردشگری باید نظرات اقشار فعال در این صنعت را جمع بندی کرده و برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای رونق گردشگری به عنوان نقشه راه بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز