خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

شعار اصلی همچنان در خانه ماندن است/ تولید روزانه 200 هزار عدد ماسک

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۳۴۴

استاندارفارس گفت: هنوز هم شعار اصلی ما در خانه ماندن، عدم اقدام به مسافرت های غیرضروری و تلاش برای قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا است.

به گزارش ایلنا، عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: از نظر لطف مقام معظم رهبری به مردم استان فارس در بیانات اخیرشان تشکر می کنم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه هدف اصلی در تصمیمات ملی و استانی ستاد مبارزه با کرونا حفاظت و حراست از سلامتی مردم بود که تا اندازه زیادی محقق شد، افزود: با خواست خداوند؛ همراهی مردم، هماهنگی بین دستگاهی، همراهی روحانیت و سمن ها، تلاش های کادر درمانی و بهداشتی و تصممیات به موقع و پیشگیرانه ستاد مبارزه با کرونا، خوشبختانه توانستیم تا حد زیادی از سلامتی مردم حفاظت کنیم.

وی با اشاره به این که آمادگی خوبی برای تولید اقلام بهداشتی در استان فارس ایجاد شده است، ادامه داد: با راه اندازی 14 خط تولید الکل، ظرفیت تولید استان از 8 تن به دو برابر افزایش یافته است و میزان تولید ماسک نیز از حدود 6 هزار عدد به حدود 200 هزار عدد ماسک در روز افزایش یافته است.

استاندار فارس اظهارداشت: کارگاه های تولیدی اقلام بهداشتی دارای مشکلات زیادی در زمینه های مختلف مانند مالی، حقوقی، تاسیساتی و نیروی انسانی داشتند که با رایزنی های مختلف این مشکلات مرتفع و ظرفیت تولیدی استان در این زمینه افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

دکتر رحیمی با بیان این که با فاصله گذاری هوشمند تلاش می‌کنیم ضمن هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا، شرایط خاص استان را لحاظ کنیم، گفت: صرفا چند صنف محدود با شرط رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی اجازه فعالیت گرفته اند که در این خصوص کنترل دقیقی اعمال خواهد شد و با عدم توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی برخورد قانونی می کنیم .

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که مجموعه درمانی خیریه ای و خصوصی این استان قبل از شیوع ویروس کرونا خدماتی را به سایر استان ها و کشورهای دیگر ارائه می کردند و هم اکنون به دلیل شیوع کرونا به شدت متضرر شده اند، اظهارداشت: حمایت از مراکز درمانی و اولویت دادن به پرداخت مطالبات پرسنل بهداشت و درمان که برای سلامتی مردم جانفشانی می کنند می تواند مشکلات این حوزه را کاهش دهد.

وی به فرسوده شدن تجهیزات پزشکی مراکز درمانی استان فارس بر اثر شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: استان فارس با توجه به وسعت زیاد، وجود پنج میلیون نفر جمعیت و 36 شهرستان، نیازمند حمایت های بیشتری در زمینه بهداشتی و درمانی و کمک به دانشگاه های شیراز، جهرم، فسا، لار و گراش به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به مردم است.

استاندارفارس با توجه به ظرفیت های استان در زمینه تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده، افزود: در صورتی که سهمیه الکل استان فارس افزایش یابد توان پوشش استان های همجوار در زمینه مواد ضدعفونی کننده و شوینده را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز