خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور مالیاتی فارس خبر داد:

واریز 6 هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری ها،دهیاری ها و امور عشایر فارس از محل مالیات بر ارزش افزوده

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۰۲۵

مدیرکل امور مالیاتی فارس از واریز 6 هزار و 81 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و امور عشایری استان فارس در سال 98 خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی فارس، ناصرهاشمی با بیان اینکه این مبلغ از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها دهیاری ها و امور عشایر فارس واریز شده، خاطر نشان کرد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد است که مطابق قانون شامل 6 درصد مالیات و 3 درصد عوارض‌ ارزش افزوده است. 

وی با اشاره به رشد بیش از 18 درصدی واریزی عوارض ارزش افزوده نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: میزان واریزی سال 97 از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان 5 هزار و 179 میلیارد ریال بود که در سال 98 به 6 هزار و 81 میلیارد ریال رسید. 

مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 952 میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری شیراز و بیش از 186 میلیارد ریال نیز به دهیاری‌های شهرستان شیراز واریز شده است، خاطرنشان کرد: البته شهرداری‌های سایر مناطق استان به جز شیراز نیز 2 هزار و 315 میلیارد ریال دریافت کرده‌اند و دهیاری‌ها و عشایر استان نیز یک هزار و 626 میلیارد ریال دریافتی داشته‌اند . 

هاشمی با تقدیر از مودیان برای واریز مالیات بر ارزش افزوده، گفت:این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولید کننده نمی‌گذارد و مصرف‌کنندگان با توجه به میزان مصرف‌شان، مالیات پرداخت می کنند. ضمن آنکه حدود یک سوم آن خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان می شود و به عبارتی باعث توسعه متوازن می شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و پیامدهای اقتصادی ناشی از آن اظهار داشت: با توجه به درخواست های مکرر فعالان اقتصادی به سبب شرایط حادث شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم (زمستان 1398)، تا 31 اردیبهشت ماه 1399 تمدید شده است که با توجه به مدت محدود باقیمانده از کلیه فعالان اقتصادی مشمول مالیات بر ارزش افزوده تقاضا داریم در اسرع وقت نسبت به تکمیل و ارایه اظهارنامه الکترونیکی مالیات ارزش افزوده خود از طریق سامانه www.evat.ir اقدام کنند.

هاشمی افزود: مودیان بمنظور برخورداری از 100 درصد بخشودگی جریمه عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر و همچنین جریمه تاخیر در مدت یاد شده ، می بایست درخواست کتبی خود را به ادارات امور مالیاتی تسلیم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز