خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان خبر داد:

موردی از ابتلا به کرونا در سطح پرسنل نداشتیم/ تشکیل کارگروه یکپارچه‌سازی آبفای شهری و روستایی/ شناسایی مناطق دارای تنش آبی در استان

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۰۱۰

مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوک یا مثبت به ویروس کرونا در سطح همکاران، خانواده همکاران، پرسنل بخش خصوصی و پیمانکاران مشاهده نشده است.

به گزارش‌ایلنا از بندرعباس، امین قصمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای صیانت از سلامت کارکنان، عنوان کرد: در این راستا اقداماتی از جمله تشکیل کمیته مقابله با شیوع بیماری کووید 19، انجام دورکاری برای کارکنان دارای بیماری و شرایط خاص، حذف دستگاه انگشت نگاری ثبت ورود و خروج ، ضد عفونی محیط اداری بصورت مستمر، تامین و توزیع لوازم بهداشتی و حفاظتی برای پرسنل  در محیط پر ریسک، ایجاد ساز و کار لازم برای به حداقل رساندن تردد در محیط اداری و توسعه خدمات غیر حضوری به مشترکین، ایجاد بستر برای ارتباطات غیر حضوری و.. صورت گرفته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا، اقداماتی از جمله توزیع لباس مخصوص(گان )، دستکش و ماسک در محیط کاری پرسنل نیروهای خدمات، عملیاتی، تصفیه خانه و همچنین تهیه 9 هزار لیتر در هفته محلول گندزدای 0.1درصد جهت ضدعفونی سایت های تصفیه خانه های آب، فاضلاب، ایستگاه های پمپاژ، مکان های اداری صورت گرفته است.

وی همچنین به همکاری این شرکت با سازمان ها و گروه های مردمی در ضد عفونی اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: آبفای هرمزگان، محلول های گندزدایی و همچنین ماشین آلات خود را برای این کار اختصاص داده است.

اتخاذ راهکار جدید برای قرائت کنتور در شرایط کرونایی

قصمی در ادامه به نحوه ارتباط با مشترکین در راستای وصول مطالبات اشاره کرد و گفت: دستور وزیر نیرو در راستای مهلت پرداخت قبوض مشترکین نیز در هرمزگان مورد توجه قرار گرفت و اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت گرفت.

همچنین به منظور وصول مطالبات افرادی که تمایل به انباشته شدن قبوض خود را نداشتند، راهکار جایگزین اعلام کردیم.

به گفته وی، از ابتدای امسال پیامک صورتحساب و همچنین پیام های صوتی برای اطلاع از بدهی ها به مشترکین ارسال شده تا در صورت تمایل نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

مدیرعامل آبفای هرمزگان از دیگر اقدامات شرکت را انجام قرائت کنتور بصورت خود اظهاری مشترکین با استفاده از سامانه پیامکی، صدور قبض بصورت علی الحساب برای مشترکینی که نسبت به اعلام شماره مصرفی اقدام نکرده اند، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی قرائت برای وصول مطالبات و پیگیری و تماس تلفنی با مشترکین و ارسال قبوض بصورت پیامکی به تمامی مشترکین شهرهای استان با قراردادن لینک پرداخت مستقیم عنوان کرد.

تشکیل کارگروه یکپارچه سازی و کمیته انتخاب و انتصاب مدیران

قصمی در ادامه به اقدامات انجام شده در خصوص یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: به منظور تسریع در نهایی شدن این طرح، اقدام به تشکیل کارگروه یکپارچه سازی، تشکیل کمیته انتخاب و انتصاب مدیران شهرها، انتخاب و صدور ابلاغ مدیران شهرستان های استان، انعقاد قرارداد کارشناسی برای عملیات تحویل و تحول دارائی ها، بدهی ها و تعهدات شرکت آب و فاضلاب روستایی برابر دستورالعمل ابلاغی شرکت مهندسی، برگزاری دوره های آموزشی کردیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان بیان کرد: یکپارچه سازی سیستم جامع مشترکین آبفا، طراحی سیستم جامع مشترکین و بررسی بانک اطلاعاتی آبفای روستایی جهت کانورت اطلاعات، یکپارچه سازی و تجمیع تمامی قراردادهای بهره برداری، نگهداری و تعمیرات خدمات مشترکین و سامانه های گندزدایی شهری و روستایی، ناحیه بندی شهرستان با توجه به پراکندگی و تراکم روستاها از دیگر اقداماتی است که اجرا یا در دستور کار است.

وی همچنین به منابع آبی استان پس از یکپارچه سازی اشاره کرد و گفت:  در حال حاضر 43 درصد از منابع آبی از چاه ها، 15 درصد آبشیرین کن ها، 34 درصد سدها و 8 درصد آب تصفیه شده تامین می شود.

به گفته قصمی، آبفای هرمزگان برای گذر از بحران در شهرستان های دارای تنش، سه شهرستان را در این مرحله در نظر گرفته است که به دلیل پراکندگی روستاها، نامتعارف بودن تولید، فرسودگی تاسیسات و کمبود منابع آبی برنامه ریزی لازم برای آنها پیش بینی شده است. ضمن اینکه سایر شهرستان ها نیز طبق برنامه پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز