خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آتش نشانی قزوین:

بیشترین حوادث آتش نشانی مربوط به آسانسور است

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۹۹۷

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: درسال گذشته، 207 عملیات امداد و نجات مربوط به آسانسور در شهر قزوین انجام شده است.

مجتبی منتظری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: از مجموع عملیات های انجام شده، بیشترین مورد در تیرماه با 34 مورد و کمترین نیز مربوط به آذر ماه با 4 مورد بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی قزوین تاکید کرد: با توجه به احداث ساختمان‌های بلند و روند افزایش تعداد آسانسورها، بدون شک حوادث نوع آسانسور نیز افزایش یافته و جزو بیشترین عملیات‌های سازمان‌های آتش‌نشانی قرار گرفته است.

منتظری افزود: عموم مردم بر این باور هستند که محبوس شدن در آسانسور با تمام شدن اکسیژن همراه است، که این باور غلطی است و در بازه زمانی کوتاه مدت اکسیژن داخل کابین از بین نمی‌رود، زیرا دیواره‌های اطراف آسانسور طوری تعبیه شده‌اند که هوا می‌تواند جریان داشته باشد.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود افراد سالمند و کودکان به تنهایی از آسانسور استفاده نکنند، ادامه داد: برخی از کودکان در هنگام ورود به آسانسور فرمان‌های مختلفی را به کلیدهای آسانسور می‌دهند که این امر می‌تواند حادثه ساز باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه شهروندان باید از انجام هرگونه اقدام خودسرانه برای خارج کردن افراد محبوس در آسانسور خودداری کنند، گفت: چنانچه در شرایط اضطراری شخصی در این زمینه دست به اقدام زد باید در گام اول نسبت به قطع برق آسانسور و خارج کردن آن از مدار اقدام کند که البته این امر تخصصی است.

 رئیس سازمان آتش نشانی قزوین بیان کرد: بهتر است در هنگام وقوع آتش سوزی، بعد از زلزله و یا زمانی که نقص فنی کوچکی در آسانسور مشاهده شد، اصلا از آسانسور استفاده نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز