خبرگزاری کار ایران

کاملی مطرح کرد:

نمود بیشتر کرونا در 7 شهر خوزستان/ وضعیت ثبات فعلی شکننده است/ احتمال بروز "پیک" جدید بیماری در استان

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۹۹۵

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر اینکه روستائیان از تردد غیرضروری به شهرها در استان خوزستان خودداری کنند، گفت: نمود کرونا در 7 شهر خوزستان بیشتر است.

 به گزارش ایلنا، حسین کاملی با بیان اینکه شرایط تاکنون در استان تثبیت شده است، اظهار کرد: باید توجه کرد که این وضعیت شکننده است و رهاسازی جمعیت قرنطینه شده ما را با پیک جدیدی از مبتلایان مواجه خواهد کرد.

وی افزود: مسافرت‌های بین شهری بخش مهم از زنجیره مبتلایان اخیر  را تشکیل می‌دهد که در مورد شهرهایی مانند هفتکل، رامشیر، خرمشهر، باوی و ایذه این مسئله نمود بیشتری دارد.

مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز عامل مهم دیگر در انتشارکرونا ویروس را حضور مردم در مراسمات و تجمعات مذهبی، شادی و عزا عنوان کرد و افزود: با کنترل موارد فوق توسط مردم و نیروی انتظامی می‌توان شاهد کاهش تعداد مبتلایان باشیم.

کاملی با بیان اینکه 92 در صد مبتلایان به ویروس کرونا  در شهرها و حدود 8 درصد در روستاها ساکن هستند، گفت: توصیه می شود روستاییان نسبت به حفظ وضعیت سفید روستاها همت و تلاش  بیشتری کنند.

وی با تاکید بر اینکه خوزستان همچنان جزو استان های وضعیت سفید است، افزود:  ساکنان روستا از تردد غیر ضروری در شهرهای همجوار که سبب شیوع ویروس در  روستاها می شود خودداری کنند.

کاملی با بیان اینکه آمار مبتلایان روستایی کمتر از 10 درصد کل مبتلایان استان است، گفت: با توجه به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا و نیز ستاد استانی به همه هم ‌استانی‌های  توصیه می شود همچنان به دستورات مسئولان حوزه سلامت توجه کرده و بر ادامه فاصله‌گذاری هوشمند اصرار داشته باشند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه کادر درمانی مستقیماً در پروسه درمانی و بیمارستان‌ها و مراکز پایش شهری و‌ روستایی درگیر هستند برخی از همکاران ما هم دچار کرونای مثبت شده‌اند که 22 درصد مبتلایان پزشک، 24 درصد پرستار و 36 درصد سایر کادر پزشکی هستند.

کاملی بیان کرد: شهروندانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند باید مراقبت بیشتری کنند تا در تماس با افراد بیمار دچار مشکلات حاد تنفسی و عوارض مرتبط نشوند که بیماران دیابتی، قلبی عروقی، فشارخون و بیماران ریوی از جمله این افراد هستند.

وی با اشاره به اتمام پروسه غربالگری و پایش سلامت در مراکز بهداشتی استان، گفت: نتایج غربالگری در برنامه‌ریزی‌های آینده حوزه بهداشت و سلامت استان مورد توجه و استفاده برنامه ریزان استان قرار می‌گیرند.

کاملی افزود: باتوجه به درصد قابل توجه ابتلای زنان خانه دار به  بیماری کرونا توصیه می شود که این قشر  از جامعه و مادران و زنان شیرده نسبت به خطر ابتلای به ویروس کرونا دقت و حساسیت بیشتری داشته باشد تا ازابتلای خود و خانواده به این ویروس خطرناک جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز