خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

بسته سیاست سازگاری با کم‌ آبی در قزوین اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۹۸۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بسته سیاست سازگاری با کم‌آبی در بخش کشاورزی استان قزوین تهیه شده و به زودی اجرایی می‎شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه خمسه اظهار کرد: این بسته با توجه به سیاست های دولت و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی و همچنین وزارت نیرو با هدف صرفه جویی در منابع آبی تهیه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه با اجرای سیاست های این بسته می خواهیم بهره وری و استفاده بهتری از منابع آبی محدود داشته باشیم، افزود: در این بسته ضمن صرفه جویی در مصرف آب، با بهینه شدن مصارف تولید محصولات کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی حفظ می شود.

خمسه بیان کرد: در راستای اجرای بسته، کشاورزان استان قزوین به سمت کشت و تولید محصولات کم آب بر سوق داده می شوند و البته در کنار این موضوع تلاش شده تا با کشت برخی محصولات با سوددهی بالا، به معیشت و اقتصاد کشاورزان نیز توجه شود. 

وی ادامه داد: برنامه های یاد شده در جهت اصلاح مصرف آب در بخش کشاورزی در قالب طرح اصلاح الگوی کشت دنبال و پیگیری می شود.

این مسئول یادآور شد: امسال حدود پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه های آبیاری مدرن تجهیز خواهند شد که این موضوع نیز به صرفه جویی در مصارف آبی در مزارع و باغ ها می انجامد و در راستای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین سازگاری با کم آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: براساس آمارها، ۹۰ درصد آب استان قزوین در بخش کشاورزی به مصرف می رسد.

به گفته خمسه، استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این رقم ۱۸۵ هزار هکتار قابلیت اجرای سامانه های آبیاری نوین را دارند که تاکنون ۵۵ هزار هکتار از آنها به این سامانه ها مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز