خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه بنکداران استان خبر داد:

قیمت حبوبات در قزوین یک و نیم برابر افزایش یافت/ علت گرانی از محل تولید پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۹۷۶

رئیس اتحادیه بنکداران میوه و تره بار و خشکبار استان قزوین از افزایش یک و نیم برابری قیمت حبوبات در بازار استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمود شالباف در این خصوص گفت: این افزایش قیمت، بعد از عید به دنبال شیوع ویروس کرونا در سطح کشور رخ داد.

رئیس اتحادیه بنکداران استان در خصوص قیمت حبوباب در استان اظهار کرد : هم اکنون لپه به قیمت ۲۳ هزار تومان، نخود ۱۱ هزار ، عدس ۱۸ هزار و لوبیا چیتی ۱۶ هزار تومان در بازار قزوین عرضه می‌شود که تقریبا یک تا یک و نیم برابر افزایش قیمت نسبت به قبل از ایام نوروز داشته‌ است.

شالباف با اشاره به دلایل افزایش قیمت، اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا، کاهش عرضه این محصولات و افزایش تقاضا از جمله دلایل بالا رفتن قیمت حبوبات در استان است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت حبوبات باید از منبع تولید آنها پیگیری شود، افزود: لوبیا چیتی از خمین، آباده، اقلید و شاهین قلعه، لپه از آذرشهر، نخود از کرمانشاه و عدس از اردبیل به استان وارد می‌شوند و باید دلیل افزایش قیمت این محصولات را از محل تولید آنها پیگیری کرد.

این مسئول ادامه داد: بنکداران میوه و تره بار و خشکبار استان در ایام عید و تعطیلات علی رغم شیوع ویروس کرونا به فعالیت خود ادامه دادند و تنها با کاهش ساعات کاری برای خدمات رسانی به شهروندان تلاش کردند.

 رئیس اتحادیه بنکداران استان بیان کرد: امیدواریم با پیگیری و نظارت مسئولان ستاد تنظیم بازار کشور و استان شاهد کاهش قیمت حبوبات در بازار قزوین در آستانه ماه مبارک رمضان باشیم و نگرانی‌ها و دغدغه‌های شهروندان در این زمینه مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز