خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای اداری مطرح شد؛

فرصت یک هفته ای فرماندار نیشابور به مدیران شهرستان جهت اعلام صورت وضعیت ادارات

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۹۴۶

فرماندار نیشابور گفت: به تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی یک هفته فرصت داده می‌شود منابع و تجهیزاتی را که در اختیارشان قرار دارد و همچنین وضعیت موجود در هر اداره را به صورت مکتوب و مشخص به فرمانداری اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور ، علیرضا قامتی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان با بیان اینکه باید فرصت‌هایی که در بخش‌های مختلف در راستای تحقق جهش تولید فراهم است مشخص و تعیین گردد، افزود: هیچ نوع تفکر سیاسی برای عزل و نصب مدیران‌ مطرح نیست و در این راستا باید برنامه های کاری هر سازمان و اداره مشخص و اعلام گردد و مدیرانی که علاقه‌مند ادامه راه به این روش نیستند باید به صورت مکتوب اعلام کنند.

وی اظهار داشت: اگر در شرایط بحران نتوانیم به خوبی و به موقع از امکانات دولتی شهرستان استفاده کنیم این یک غفلت و ظلم بزرگ است و در این راستا باید بانک اطلاعاتی تجهیزات و منابع دولتی شهرستان هر چه سریعتر تشکیل شود.

فرماندار نیشابور تصریح کرد: تشخیص سریع کرونا در این شهرستان نشانه توانمندی و هوشیاری تیم پزشکی و مدیریت بحران است و به این معنا نیست که کرونا در خراسان رضوی از نیشابور شروع شده است.

علیرضا قامتی اعلام کرد: از زمان شیوع کرونا در این شهرستان اعضای شورای تأمین برای اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه به طور میانگین روز در میان جلسه تشکیل داده‌ و بخش ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور ایجاد گردید تا از مخاطرات احتمالی برای بیماران سایر بخش‌ها جلوگیری گردد.

وی اذعان داشت: امسال با مدیریتی که صورت گرفت در بارندگی و سیل مشکلی در جاده‌های شهرستان بوجود نیامد و از رسانه‌ها هم می‌خواهم اخبار را بر اساس شنیده‌ها منتشر نکنند و مستقیم از مدیر مربوط اخبار را پیگیری کنند.

وی با اشاره به همراهی مردم و خیران نیشابور برای کمک به اقشار کم‌برخوردار در ایام شیوع کرونا اعلام کرد: طی این مدت ۱۳ هزار بسته غذایی برای اقشار کم‌برخوردار با همکاری مردم و خیران و هماهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) آماده و توزیع شد.

قامتی در ادامه یادآور شد: برای توزیع مؤثر و هدفمند کمک‌های مردمی بین اقشار نیازمند باید هماهنگی صورت گیرد و از اقدامات غیرمتمرکز جلوگیری شود و بانک‌ها نیز برای گشایش حساب برای تشکل‌های مختلف که دارای پروانه هستند باید بر اساس قوانین و مقررات عمل کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در این جلسه نیز گفت: سن ۲۰ درصد از مبتلایان به کرونا در این شهرستان کمتر از ۳۰ سال است.

محسن عظیمی‌نژاد افزود: گرچه در نیشابور آمار قابل توجهی از نظر ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا داشتیم ولی مدیریت خوبی هم نسبت به سایر شهرها انجام گرفت به نحوی که ۸۷ درصد بیماران بستری طی این مدت با حال مساعد مرخص شده و هیچ کدام از کادر درمانی هم دچار مخاطره جدی نشدند.

وی اظهار داشت: مهمترین‌ مسئله در مقابله با کرونا عدم آگاهی است و اینکه هنوز راه حل درمانی برای آن پیدا نشده و اگر محدودیت‌هایی ایجاد نکنیم و سیستم بهداشتی فعال نشود میزان ابتلا و مرگ و میر به شدت افزایش خواهد یافت.

وی با ابراز نگرانی از افزایش رفت‌و آمدها در نیشابور طی روزهای گذشته اعلام کرد: اگر ۴۰درصد از طرح محدودیت‌های اجتماعی به صورت مؤثر اجرا گردد، ۵۰ درصد از میزان مرگ‌ و میرها بر اثر ابتلا به کرونا کاسته می‌شود و با اجرای مؤثر ۶۰ درصدی این محدودیت‌ها در بین افراد سالخورده و کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است ۳۸ و نیم درصد میزان‌ تلفات کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز