خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:

حفاظت از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی تعطیل‌شدنی نیست/ حفاظت از عرصه‌های طبیعی وظیفه اصلی منابع طبیعی است

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۸۸۶

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: حفاظت از جنگل ها، مراتع و عرصه های طبیعی با رعایت و حفظ نکات بهداشتی و مراقبتی تعطیل شدنی نیست.

به گزارش ایلنا از بندرعباس؛ امید ذاکری گفت: حفظ نعمت ها از مهم ترین مسائل حیاتی جامعه است و انسان باید از تخریب و هدر دادن دارایی ها دست بردارد و برای آینده خود و همنوعانش، به ترمیم، تکمیل و حفظ نعمت ها بپردازد.

 وی افزود: جنگل‌ها نقش فزاینده‌ای در حفاظت آب و خاک، منابع آبی، پوشش گیاهی، تنوع زیستی، وتقویت سفره های زیرزمینی و … دارند.

ذاکری اظهار کرد: منابع طبیعی یک نعمت خدادادی است که باید بهداشت جنگل را رعایت و از آن مواظبت کنیم. هر فرد به لحاظ وظیفه اسلامی و انسانی، مسئولیت دارد که به منظور تقلیل آلودگی محیط، به خویشتن و جامعه کمک کند تا از این طریق بتوانیم به اهداف اسلامی و انسانی خویش دست یابیم و جامعه ای سالم و بانشاط داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به شرایط بوجود آمده در کشور در خصوص شیوع بیماری کرونا گفت: حفاظت و مراقبت از جنگل ها و عرصه های طبیعی  با رعایت و حفظ نکات بهداشتی و مراقبتی، توسط نیروهای پرتلاش یگان حفاظت اداره کل و شهرستان ها به صورت مداوم و مستمر انجام می شود.

 ذاکری افزود: حفاظت از اراضی ملی مهمترین وظیفه منابع طبیعی است که این هدف مهم با توجه به شیوع بیماری هم تعطیلی ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اشاره کرد: این اداره کل مطابق با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و به دستور استاندار هرمزگان، طی نامه ای به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها، تا پایان 15 فروردین از ورود مسافران، گردشگران و مردم طبیعت دوست به پارک های جنگلی و تفرجگاه ها، جلوگیری کرد و ما در عمل دیدیم که مردم هم همکاری بسیاری خوبی داشتند که جا دارد از مردم فهیم استان نیز تقدیر و تشکر داشته باشیم.

ذاکری در پایان تاکید کرد: گشت های یگان حفاظت اداره کل و شهرستان ها به صورت شبانه روزی در تمامی نقاط استان در حال گشت زنی و حفاظت از عرصه های طبیعی و اراضی ملی هستند و سامانه تلفنی 1504 به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص آتش سوزی ها ، تصرفات و .... است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز