خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر شیراز مطرح کرد:

دولت باید به مدیریت‌های شهری و استانی اختیار بیشتری بدهد

کد خبر : ۸۹۹۷۲۱

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه تصمیمات شورای شهر شیراز و عملکرد شهرداری شیراز در موضوع کرونا، از برجسته‌ترین نقاط مدیریت فعلی شیراز بوده است، گفت: انتظار داریم دولت در مقطع فعلی اختیار بیشتری به مدیریت‌های شهری و استانی بدهد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی، سید عبدالرزاق موسوی با اشاره به بزرگداشت روز شورا در نطق پیش از دستور خود در یکصد و بیست و نهمین جلسه صحن علنی شورا و با اشاره به اقدامات خوبی که در طی سالها شوراهای اسلامی در پرونده خود ثبت کرده‌است، گفت: شورای اسلامی شهر شیراز با عملکرد به موقع و تصمیم‌گیری سریع خود در مقابله با بیماری کرونا به خصوص در تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی نقطه برجسته‌ای در کارنامه خود به جای گذاشت.

وی با اشاره به همراهی سایر بخش‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و اقدام به موقع شهرداری، عنوان داشت: اگرچه در مواردی عملکرد سایر بخش‌ها با این تصمیم‌گیری‌ها همخوانی نداشت اما نقش شورای تامین استان و شهرستان قابل توجه بوده است.

او تاکید کرد: امروز با گذشت بیش از 40 سال از تصویب قانون اساسی و بیش از 20 سال از اجرای قانون شوراها، هم به لحاط حقوقی و هم علمی و تجربی لازم است به این نکته واقف شویم که از تمرکزگرایی پرهیز و از مشارکت و حضور مردم در عرصه‌های مختلف بهره بگیریم.

وی نمونه اقدامات مشارکتی مردم بخصوص در موضوع کرونا را مورد توجه قرار داد و افزود: حضور مردم در بخش اعظم این اقدامات مشهود بود و مردم در بخش‌های مختلف به دستگاه‌ها و نهادها کمک کردند، مشارکت بالای مردمی در تعدادی از دستورالعمل‌های جلسه فعلی نیز قابل توجه است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه مجلس و دولت باید شوراهای محلی را بیش از پیش به رسمیت بشناسند، تصریح کرد: دولت و در راس آن رییس جمهور باید اختیارات محلی را بیشتر کرده و به مدیریت‌های محلی اجازه دهد تا در مواردی همچون بیماری کرونا با اختیار بیشتری تصمیم‌گیرنده باشند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع کرونا و لزوم پیگیری‌های بیشتر، عنوان داشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد باید موضوع کرونا را جدی‌تر گرفت و در اتخاذ تصمیم‌های بازدارنده با دقت بیشتر عمل کرد.

موسوی با اشاره به میزگرد علمی و تخصصی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز با همکاری کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا که از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور کارشناسان و متخصصان ملی و استانی برگزار شد، گفت: این اقدامات ارزنده بوده و قطعا خروجی خوبی خواهد داشت که به زودی اعلام خواهد شد.

رئیس شورای شهر شیراز در نطق ابتدای جلسه با تبریک روز ارتش و تبیین نقش اثرگذار ارتش در روزهای قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: فعالیت ارتش جمهوری اسلامی در حوادث مختلف اعم از حوادث طبیعی به خصوص سیل شیراز و نیز مبارزه با کرونا انکارناپذیر بوده و همگی شاهد نقش برجسته ارتش هستیم.

وی با اشاره به سالروز گرامیداشت سعدی در نخستین روز اردیبهشت ماه این شاعر برجسته پارسی‌زبان تصریح کرد: امیدواریم این روز متناسب با جایگاه آن شاعر ارزنده گرامی داشته شود و از این فرصت جهانی در معرفی ظرفیت‌های کلان‌شهر شیراز بهره برده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز