خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی استان به ایلنا خبرداد:

ارائه خدمات در حوزه مقابله با کرونا توسط 15 پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی استان/ توزیع اقلام بهداشتی در مناطق محروم قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۵۶۷

مدیر کل بهزیستی استان قزوین از ارائه خدمات در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا توسط 15 پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی و گروه‌­های همیار تحت پوشش در محله­‌های محروم استان قزوین خبرداد.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: پایگاه­ سلامت اجتماعی مکانی است که توسط همیاران سلامت روان و یا سایر سازمان های مردم نهاد با مجوز سازمان بهزیستی تاسیس و با هدف آگاه سازی، اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم محلی و گسترش‌روحیه مشارکت­‌جویی، اقدام به شناسایی مسائل و آسیب‌های محله، توانمندسازی اهالی محله و تسهیل فرآیندهای مشارکتی محلی در جهت رفع مسائل محله از قبیل عمرانی، فرهنگی و اجتماعی می کند.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به دنبال داشتن آسیب­‌های روانی، بهداشتی و اجتماعی ناشی از آن پایگاه­‌های سلامت اجتماعی استان با کمک دفتر پیشگیری از آسیب­‌های اجتماعی اقدام به فعالیت­‌هایی در جهت کاستن از آسیب های مذکور کرده ­اند که شامل: کمک به خانواده­‌های محروم به ویژه خانواده­ هایی که به علت شیوع بیماری از کسب درآمد محروم شده­‌اند از طریق تهیه و اهداء بسته­‌های مواد غذایی و نیز در برخی موارد توزیع بسته­‌های بهداشتی از جمله ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی و فعالیتهای فرهنگی در فضای مجازی است.

وارثی ادامه داد: اقدامات فوق که از طریق 15 پایگاه سلامت اجتماعی و گروه‌­های همیار تحت پوشش این پایگاه ها در محله­های محروم تمام شهرستان­های استان قزوین صورت گرفته­، اعتباری به مبلغ 650 میلیون ریال هم به این امر اختصاص یافت.

وی اعلام کرد: بسته های بهداشتی که توسط پایگاه ها در مناطق محروم توزیع شد شامل اقلامی چون 4500 عدد ماسک، 700 جفت دستکش، 610 بطری الکل و ژل، 1540 بسته دستمال کاغذی است.

این مسئول در خصوص بسته های موادغذایی توزیع شده، بیان کرد: هر بسته مواد غذایی شامل 7 بسته ماکارونی 700 گرمی، 3 بطری روغن مایع 810 گرمی، 4 بسته سویای 250 گرمی، 1 قوطی رب گوجه 800 گرمی و 2 قالب پنیر 450 گرمی می ­باشد که تعداد 662 بسته توزیع شد.

در استان قزوین 30 محله از نقاط محروم  زیر  پوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز