خبرگزاری کار ایران

فلاح خبرداد؛

ادامه آبرسانی سیار به برخی از شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۵۶۳

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به پدیده خشکسالی در سال های گذشته و افت منابع آب‌های زیرزمینی، آبرسانی سیار به برخی از واحدهای صنعتی مرکز استان امسال نیز در دستورکار قرار گرفته است و ادامه می‌یابد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا فلاح روز چهارشنبه، به فعال بودن ۹۰۹ واحد صنعتی در ۱۷ شهرک و ۴ ناحیه صنعتی این استان اشاره کرد و افزود: با افت شدید منابع آبی در سطح استان، بیشتر شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در چند سال گذشته دچار بحران کم‌آبی شده‌اند.

وی، با اشاره به آغاز آبرسانی سیار به شهرک‌های صنعتی شهرکرد، سامان ۲ و سفید دشت از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال، تصریح کرد: براساس گزارش ارسالی، روزانه بیش از ۲۰۰ هزار لیتر آب برای جبران کمبود آب مصارف صنعتی به این نواحی استان اعلام نیاز شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری، تعداد چاه‌های عمیق تامین آب بخش صنعتی و شرب شهرک‌های صنعتی استان را ۲۷ حلقه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر چاه‌های شهرک صنعتی سفیددشت و فرادنبه به طور کامل خشک و دبی‌آب مابقی نیز کاهش محسوس یافته است.

وی، اتصال شبکه آبرسانی پروژه بن به بروجن را تنها راه برون رفت از بحران کم‌آبی شهرک‌های صنعتی استان اعلام کرد و گفت: در صورتی که سهمیه آب تخصیصی از طرح انتقال آب بن به بروجن در فصل گرم امسال محقق نشود، شهرک صنعتی شهرکرد نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

فلاح، با اشاره به اینکه برای هر هکتار در شهرک صنعتی ۴ دهم لیتر در ثانیه آب مورد نیاز است، افزود: شهرک صنعتی شهرکرد بیش از ۳۲۲ هکتار است که به ۱۳۰ لیتر آب بر ثانیه نیاز دارد و با کمبود ۱۰۵ لیتر آب در ثانیه در این شهرک صنعتی مواجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز