خبرگزاری کار ایران

حریرچی در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد:

جوانان؛ اصلی‌ترین عامل آلودگی کرونا هستند/ آغاز فعالیت‌های اقتصادی به معنی پایان کرونا نیست/ هیچ داروی اختصاصی برای کرونا وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۵۴۸

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون هیچ ماده غذایی و داروی اختصاصی برای ویروس کرونا وجود ندارد، گفت: ویروس های آنفولانزایی بر اثر گرما از بین می‌روند ولی این استدلال فعلا در مورد بیماری کرونا اثبات نشده است.

ایرج حریرچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضیعت کرونا در آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی از استان‌هایی بود که سرعت رشد کرونا در این استان بصورت صعودی بالا رفت و با همکاری نهادهای دولتی و نظامی از 18 اسفند در آذربایجان شرقی مقابله با این بیماری کنترل و مدیریت شد.

وی خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته منحنی تعداد مبتلایان در استان به حالت مستقیم درآمده و روزانه با اعداد ثابت همراه است که این عامل را باید به عنوان هشدار در نظر گرفت چرا که احتمال بازگشت و شیوع همه گیر ویروس کرونا همچنان وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مردم تبریز و استان توصیه های بهداشتی را جدی نگرفته و این عدم جدی گرفتن توسط برخی از مردم می‌تواند به کل جامعه آسیب بزند.

وی با اشاره به تعطیلی دانشگاه ها و مدارس خاطرنشان کرد: این تعطیلی ها به به معنی این نیست که پس از اتمام طرح فاصله گذاری برخی از مردم جهت جبران خریدهای نوروزی به بازارها و خیابانها هجمه وارد کنند. از این پس مردم باید طرح فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند و آغاز فعالیت های اقتصادی به معنی پایان کرونا نیست.

حریرچی ادامه داد: هدف از ایجاد طرح فاصله گذاری این است که مردم عادی و غیر مبتلا با هم فاصله داشته باشند و تماس به حداقل برسد تا احتمال آلودگی به ویروس کرونا به حداقل کاهش یابد و از مردم عزیز خواهشنمدیم بخاطر سلامتی خود طرح فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند.

وی افزود: تلاش دولت و کادر درمانی، مقابله و شکست ویروس منحوس کروناست و مهم ترین اقداماتی که لازم است انجام شود، اقدام به قرنطینه کردن کسانی است که ناقل بیماری کرونا هستند و ایزوله کردن بیماران کرونایی و شناسایی بیماران بدون علائم است.

حریرچی افزود: اصلی ترین عامل آلودگی جوانان هستند که ناقل کرونا بوده و بیماری را به کسانی که با آنها در ارتباط هستند منتقل می‌کنند. جوانان بیشتر برای حفظ سلامتی خود و افرادی که در ارتباط‌اند توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کرونا بر گرما حساسیتی ندارد، گفت: ویروس‌های آنفولانزایی بر اثر گرما از بین می‌روند ولی این استدلال فعلا در مورد بیماری کرونا اثبات نشده است و چون کشورهای دنیا در شرایط سرد به سر می‌برند نمی‌توان بر نابودی کرونا بر اثر گرما استناد کرد. تاکنون هیچ ماده غذایی و داروی اختصاصی برای این ویروس وجود ندارد و مردم تحت تاثیر شایعات فضای مجازی قرار نگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز