خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

اتوبوس و متروی شیراز همچنان تعطیل‌اند/ مردم از ترددهای غیرضروری خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۵۰۶

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه اتوبوس و مترو همچنان در شیراز تعطیل هستند، گفت: شیراز اولین کلانشهری بود که در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا تصمیم به تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری گرفت و این تعطیلی همچنان ادامه خواهد داشت.

مجتبی زوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: تصمیم در خصوص بازگشایی یا تداوم تعطیلی با توجه به شرایط شیوع ویروس اتخاذ خواهد شد و تا زمانی که چرخه انتقال این بیماری شکسته نشود تلاش خواهیم کرد فعالیتی در حوزه های حمل و نقل صورت نگیرد.

زوربخش با بیان اینکه بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سهم انتقال ویروس کرونا در سیستم حمل و نقل عمومی سهمی بالغ بر 26 درصد بوده، که سهم قابل توجه‌ای است اظهار داشت: سلامت شهروندان اولویت اصلی شهرداری شیراز است و اگر مدارس و سایر اصناف باز شود، باید وضعیت را برای حمل و نقل عمومی با حساسیت بیشتری بررسی کنیم. این هفته فقط ادارات با حدود دو سوم ظرفیت و اصناف ضرروی باز بودند. اگر هفته آینده اصناف کم ریسک شروع به فعالیت کنند حتما موجب نگرانی است.

وی افزود: معتقدیم در بازگشایی مشاغل مختلف بار حمل و نقل عمومی نیز باید محاسبه شود و بر اساس آن اقدام به فعالیت صورت گیرد.

وی در ادامه از شناسایی خودروهایی که در خلوتی خیابان‌ها حرکات نامتعارف انجام می‌دهند خبرداد و گفت: خودروهایی که در خلوتی خیابان‌ها سرعت‌های غیر متعارف و حرکات نمایشی انجام می‌دهند شناسایی و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

زوربخش ادامه داد: مدیریت و نظارت بر تردد خودروها و ترافیک درکلانشهرشیرازدراین دوران شیوع کرونا به‌ صورت آنلاین رصد می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: سامانه‌های هوشمند نظارت تصویری و تجهیزات ترافیکی مرکز کنترل ترافیک به‌صورت 24 ساعته فعال و پایش شهری را از منظر دوربین‌ها انجام می‌دهند.

وی ضمن قدردانی از شهروندان فهیم شیرازی جهت همکاری هم جانبه برای شکست این ویروس، تاکید کرد: از آنجا که ویروس جدید که با نام علمی کووید_19 شناخته می‌شود سرعت انتقال بسیار بالایی دارد، لذا راهکار پیشگیری که با فاصله‌گذاری اجتماعی صورت می‌گیرد، یکی از بهترین و موثرترین شیوه‌های جلوگیری از انتقال کرونا اعلام شده است.

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: توصیه ما به مردم این است که این روزها از ترددهای غیرضروری خودداری کنند تا وضعیت شهر از به حالت عادی بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز