خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

تمام امکانات استان برای مبارزه با کرونا بسیج شده است/ هیچ مشکلی از نظر امکانات نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۵۰۰

استاندار آذربایجان شرقی از بسیج تمامی امکانات استان برای مقابله با بیماری کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ نگرانی از بابت امکانات مورد نیاز نداریم و امیدواریم به زودی و با موفقیت از این بحران عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمدرضا پورمحمدی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در استان برای مبارزه با بیماری کرونا، گفت: تمام دستگاه‌های استان پای کار هستند و از هیچ تلاشی برای قطع زنجیره انتقال کرونا دریغ نکرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده توأمان از بسترهای سنتی و مدرن در مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: تأمین سلامت مردم، دغدغه و هدف اصلی دولت است؛ ولی در کنار این موضوع باید به تبعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانی کرونا نیز توجه کنیم.

پورمحمدی از همراهی و همکاری مردم، خیران، سازمان‌های مردم‌نهاد و بسیج با دستگاه‌های مسئول قدردانی کرد و گفت: این همکاری و همدلی، در روز تعطیلات پایانی نوروز نمود بیشتری یافت و مردم استان به خاطر حفظ سلامتی خود و اطرافیان، شعار "در خانه می‌مانیم" را در عمل به نمایش گذاشتند.

وی اظهار داشت: همچنان بهترین راه مبارزه با کرونا، خودمراقبتی است و از مردم انتظار داریم که جز در موارد ضروری، از خانه‌های خود بیرون نیایند و توصیه‌های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به درخواست قرنطینه در استان و تعطیلی بازار و فعالیت‌های اقتصادی، گفت: ما اکنون در یک شرایط جنگی قرار داریم و باید بدانیم که هر جنگ، یک فرمانده واحد دارد و فرمانده مقابله با کرونا در کل کشور نیز، ستاد ملی مقابله با کروناست که مصوبات آن برای تمامی استان‌ها لازم‌الاجراست.

پورمحمدی با اشاره به تصمیمات دولت برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان هم از این موضوع مستثنی نیستند و واحدهایی که به بهانه کرونا نیروهای خود را تعدیل نکنند، مشمول حمایت‌های دولتی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی از نظر ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی در سال 98، برترین استان کشور بود، افزود: اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است و در سایه همت و تلاش شبانه روزی بخش خصوصی استان و همراهی و همکاری خوب دولت، بسیاری از مشکلات و موانع حوزه تولید برداشته شده و به عنوان مثال در بسیاری از کالاها، مازاد بر مصرف استان و شاید کشور، تولید می کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی به نام‌گذاری امسال به نام "جهش تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: جهش تولید، ادامه سیاست های رونق تولید با انتظاری فراتر است. رفع بیش از پیش مشکلات واحدهای تولیدی، باعث جهش تولید می شود و امیدواریم با تبدیل شعار سال به یک گفتمان عمومی بتوانیم به وظایف خود در این زمینه عمل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز