خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی خبر داد:

بازسازی واحدهای زلزله زده آذربایجان شرقی تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۴۹۳

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: بازسازی واحدهای زلزله‌زده شهرستان‌های میانه و سراب تابستان امسال به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حافظ باباپور با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: پس از اتمام عملیات بازسازی تمامی واحدهای تعمیری و تخریبی روستاهای مناطق زلزله زده میانه و سراب، صاحبان املاک از مهر سال جاری می توانند در خانه های مقاوم و نوساز خود ساکن شوند.

وی با بیان اینکه زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان سال ۹۸ در سراب و میانه به ۱۱۰ روستای این شهرستان ها خسارت وارد کرد، اظهار داشت: بر اثر این زلزله ۳ هزار واحد روستایی در این شهرها نیاز به تخریب و دوباره سازی و ۲ هزار واحد نیز نیاز به تعمیر داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد واحدهای آسیب دیده در سطح روستاهای زلزله دیده سراب یک هزار واحد،  در بخش کندوان میانه ۶۵۰ واحد و در بخش ترکمنچای  این شهرستان حدود یک هزار و ۳۵۰ واحد است.

باباپور ادامه داد: تاکنون در سطح روستاهای سراب آواربرداری مسکونی ۶۶۵ واحد، پی کنی ۴۰۸ واحد، بتن ریزی و فونداسیون ۲۱۰ واحد، آرماتور و قالب بندی ۲۵۴ واحد، دیوار چینی ۲۸ واحد و اجرای سقف ۳۷ واحد اجرا شده است.

وی یادآوری کرد: در بخش کندوان میانه آواربرداری مسکونی ۲۶۳ واحد، پی کنی ۶۲ واحد، بتن ریزی فونداسیون ۲۱ واحد، آرماتور و قالب بندی ۲۳ واحد و اجرای سقف ۲ واحد تمام شده و در بخش ترکمنچای نیز آواربرداری مسکونی ۸۰۴ واحد، پی کنی ۱۵۱، آرماتور و قالب بندی ۳۶ واحد، بتن ریزی و فونداسیون ۲۱ واحد و دیوار چینی ۳ واحد انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای تعمیری روستایی سراب ۸۴۰ واحد و تعمیری شهری ۶۲۲ واحد است، گفت: تعداد واحدهای تعمیری روستایی بخش کندوان میانه ۳۷۷ واحد و تعمیری شهری ۳۹۶ واحد بوده و تعداد واحدهای تعمیری روستایی بخش ترکمنچای میانه ۵۳۸ واحد و تعمیری شهری ۷۷۹ واحد است.

باباپور افزود: در سال های گذشته بیش از ۷۰ درصد از مردم روستاهای زلزله زده میانه و سراب از تسهیلات مقاوم سازی و بازسازی مسکن روستایی استفاده کرده بودند بنابراین این اقدام آن ها باعث کاهش شدید تلفات مالی و جانی شد.

وی گفت: ۴۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۵ درصد برای بازسازی و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار آسیب دیدگان و روستائیان قرار می‌گیرد بنابراین مردم از این تسهیلات استفاده کنند تا صدمات حوادث آینده به حداقل برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز