خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد:

فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل شهری اجرایی می‌شود/ فقط ۲۱ مسافر سوار اتوبوس می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۴۵۸

معاون فنی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با اشاره به اینکه اتوبوس‌ها از ۳۰ فروردین فعالیت خود را آغاز می‌کنند، گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل شهری به ویژه در اتوبوس ها اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، زارع اظهار داشت: با شیوع کرونا ویروس و مصوبه ستاد مقابله با شیوع کرونا،  فعالیت اتوبوس‌های شهری متوقف شده بود اما از ۳۰ فروردین ماه سال جاری بر اساس مجوز ستاد مقابله با کرونا، فعالیت این ناوگان از سر گرفته خواهد شد.

معاون فنی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با تاکید بر اینکه مسافران باید نکات بهداشتی را برای حفظ جان خود و دیگران رعایت کنند ادامه داد: به همین منظور از این پس تنها ۲۱ مسافر مجاز به سوار شدن در اتوبوس‌ها هستند.

وی ادامه داد: اتوبوس‌ها شب‌ها از سوی نیرو‌های خدماتی و روز‌ها از سوی رانندگان روزانه ضدعفونی خواهند شد. با این وجود بهتر است مسافران از دست زدن به دستگیره ها، صندلی، شیشه و میله‌ها خودداری کنند.

معاون فنی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد تاکید کرد: تمام کسانی که از اتوبوس استفاده می‌کنند باید کنار شیشه نشسته و اجازه ندهند شخص دیگری در کنارشان بنشیند، همچنین در صورت تکمیل ظرفیت از ایستادن اجتناب کنند.

زارع با تاکید بر اینکه مسافران حتما باید از کارت شهروندی استفاده کنند و از پرداخت وجه نقد بپرهیزند افزود: با توجه به آلودگی هایی که پول می تواند منتقل کند، این موضوع برای سلامت خود شهروندان مورد تاکید است تا از انتقال و شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

وی در خصوص بهسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ اتوبوس در سطح شهر فعالیت می‌کنند، اما خرید اتوبوس در برنامه شهرداری قرار دارد.

معاون فنی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد افزود: حدود ۲۸ دستگاه اتوبوس کولردار جایگزین اتوبوس‌های فرسوده شد و ۵۵ اتوبوس نیز از سوی بخش خصوصی مجهز به کولر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز