خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین اعلام کرد:

حمایت از اقشار آسیب پذیر با پرداخت تسهیلات کم بهره

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۴۲۴

با پرداخت تسهیلات کم بهره از محل صندوق کارآفرین امید از مشاغل آسیب پذیر و تعطیل شده در استان قزوین حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت اله جمالی پور در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در این مرحله حرکت به سمت عادی شدن زندگی است اما باید رعایت نکات بهداشتی در اولویت قرار گیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: ورود خودروهای استان‌های دیگر به قزوین همچنان تا ۳۱ فروردین ادامه خواهد یافت و پس از این تاریخ با در نظر گرفتن شرایط ایجاد شده تصمیم خواهیم گرفت.

جمالی‌پور با تقدیر از تلاش ایثارگرانه کادر پزشکی و پرستاری استان افزود: هرچند شاهد بهبود وضعیت بیماری کرونا در استان هستیم اما باید مراقب باشیم که هنوز شرایط کشور و استان عادی نشده و وضعیت سختی داریم و باید کنترل‌ها با شدت ادامه یابد.

وی اضافه کرد: کاهش ورودی بیماران به مراکز درمانی بیانگر برنامه ریزی و تصمیمات اصولی و منطقی در استان است که این روند باید ادامه یابد اما اصناف و مشاغل پرخطر لازم است پروتکل‌های بهداشتی را با دقت رعایت کنند تا وضعیت بدتر نشود.

مقام عالی دولت در استان عنوان کرد: باید بپذیریم که دولت در شرایط سخت اقتصادی است ولی باید برای حمایت از افراد آسیب پذیر حمایت شود.

استاندار قزوین برگزاری رزمایش کمک مومنانه را طرحی بر مبنای توصیه‌های دینی دانست و یادآور شد: با جمع آوری کمک‌های مردمی باید بتوانیم به خانواده‌هایی که معیشت آنها براثر کرونا دچار آسیب و خسارت شده است کمک کنیم.

جمالی پور تصریح کرد: تعامل دستگاه‌های مختلف از جمله دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سپاه، بسیج، دستگاه‌های اجرایی و دولتی موجب شده تا کمک‌های مردمی به صورتی منسجم و مطلوب‌تری میان نیازمندان توزیع شود.

وی بیان کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم با مشارکت در اجرای طرح کمک مومنانه در مسیر حمایت از اقشار آسیب پذیر همکاری لازم را داشته باشند.

مقام عالی دولت در استان خاطر نشان کرد: صندوق کارآفرین امید که توانسته بیش از تعهد خود در ایجاد اشتغال کمک کند نشان داده موفق بوده لذا برای حمایت از مشاغل آسیب پذیر مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استان در اختیار صندوق کارآفرینی امید قرار خواهد گرفت تا به مشاغل آسیب پذیر اختصاص داده شود.

استاندار قزوین بیان کرد: همچنین  قرار شده ۳ میلیارد تومان از اعتبارات خود را برای دادن تسهیلات اشتغال به مشاغل آسیب دیده تزریق کند تا گام مهمی در راستای کمک‌های حمایتی برداشته شود.

جمالی پور تاکید کرد: بر اساس گزارش مدیر صندوق کارآفرین امید در استان از محل اعتبارات این صندوق برای کارگاه‌هایی که بتوانند وارد تولید ماسک شوند ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره داده می‌شود تا نیازهای استان در زمینه اقلام بهداشتی تأمین شود.

وی ضرورت کنترل بازار در شرایط کنونی را یادآور شد و افزود: گزارش‌هایی در خصوص افزایش بی رویه قیمت‌ها دریافت کرده ایم که لازم است ادارات صنعت و تعزیرات حکومتی با افزایش تیم‌های گشت و بازرسی موضوع را رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز